váha: 170 kg
věk: 12 let
Môjmu priateľovi patróni dopriali.
Môjmu priateľovi patróni dopriali.
vloženo: 17.9.2019 21:25
autor: Jezikova Anna

Srnec obecný
bodová hodnota: 102 CIC
váha: 17 kg
věk: 6 let
po říji
po říji
vloženo: 9.9.2019 21:34
autor: Pavel Oršulík

Daněk evropský
bodová hodnota: 201 CIC
věk: 11 let
Životní trofej daňka
Životní trofej daňka
vloženo: 21.10.2019 13:26
autor: JCH

Kačice v Sarvaši
Kačice v Sarvaši
počet kusů: 799
vloženo: 7.10.2019 21:35
autor: Jezikova Anna

MS Hora Dolní Bousov - Přepeře
MS Hora Dolní Bousov - Přepeře
počet kusů: 58
vloženo: 30.9.2019 08:36
autor: Kamil Plíšek

Tak už nám to začalo...
Tak už nám to začalo...
počet kusů: 6
vloženo: 2.8.2019 22:19
autor: Miloš

Statistika
  • 180344 fotek (3 dnes)
  • 6630 videí (0 dnes)
  • 328 odkazů (0 dnes)
  • 4501 inzerátů (1 dnes)
  • 317 diskuzí (0 dnes)
  • 572633 komentářů fotek (1 dnes)
  • 12422 komentářů videí (0 dnes)
  • 2507779 hlasování fotek (5 dnes)
  • 51552 hlasování videí (0 dnes)
  • 32368 registrovaných uživatelů
    0 dnes nových, 3 online

ŠOULAČKA SE PSEM (SDÍLENÁ RADOST) III.

V chodbě hájovny beru z věšáku svinutý barvářský řemen, Lesan se unuděně dívá ke dveří loveckého pokoje. Ty chceš, aby jsem vzal flintu viď. Jen mám v rukou kulovnici pes rázem ožil, ono je to také půl roku co jsem s naposledy vyrazil do lesa s flintou.
U lovecké chaty nechávám Lesana na volno, očichává si tu psí SMS. Po čtvrt hodině šouláme směrem k Zelené cestě. Klidnou chůzí stoupáme do kopce, pes v mých patách je klidný, moc dobře ví, že se mi zařezává řemen od kulovnice do ramene...
V polovině kopce si všímám rezavé skvrny pod oplocenkou. V trsech třtiny stojí srnec, po obeznání se rozhoduji pro lov. Odkládám psa a šoulám za srncem. Kmeny smrků mi ve vysokém lese poskytují dostatečný kryt, ale zároveň kryjí i srnce, kterého po chvíli spíš tuším, než vidím. Od místa kde jsem ho spatřil jsem už na bezpečnou ránu. Hledám opěrný strom. Srnce pořád není vidět. Popocházím ku předu, stále blíž a blíž. Jsem si vědom, že ho můžu zradit. Už ho vidím, bere paši mezi buky na skalce. Zůstávám stát. Opírám se o smrk a odjišťuji kulovnici, v dráze střely jsou dvě suché smrkové větvičky. Čekám až popojde, mám špatný vítr a naráz srnec větří odskakuje. Uf...
Vyhodnocuji situaci. Srnec přesadil přibližovací linku, teď zůstane stát na skále u Zelené cesty, tam ho nenašoulám, je tam spousta kamení a suchého listí, ale můžu ho popostrčit ku předu a vrátit se pro psa, pak ho zkusím našoulat po cestě pod skálou.
Vracím se pro psa, ten udiveně hledí, že nepadla rána a vracím se zpět tak brzy.
Šouláme po odvozní cestě (2L), za zatáčkou náhle strnula má chůze, přímo pod skálou se pase náš srnec, nezastavuji. Srnec nás dobře vidí, musím projít kolem smrkového náletu, který nás překryje a pak se za chůze připravit a z otočky se srnce pokusit ulovit.
Procházím kolem náletu, nejsme viděni srncem, ale ani mi ho nevidíme, sundávám kulovnici. Pes začíná být neklidný. Vycházíme za krytem náletu, postraním pohledem vidím srnce, jak jistí k nám, nezastavuji. Za chůze vkládám zbraň do ramene v pohybu v před se otáčím, v puškohledu kontroluji jestli je to náš srnec. Je to on. Kříž mi poskakuje po hrudi, zklidňuji a pác. Srnec se vzpíná po ráně do výšky a zhasíná téměř v ohni. (Nízká rána na komoru - učebnicové značení.) Pouštím psa, má radost a já mám radost z jeho radosti. LOVU ZDAR !!!!
vložil: Zdeněk Vinkler
vloženo: 10.7.2019 11:48
zobrazeno: 1800x
hodnocení: 20 hlasů

Komentáře:

5.8.2019 13:43 vložil Blanka Klatovská
Lovu zdar.
21.7.2019 18:09 vložil Drahoš Hikl
Lovu zdar.
11.7.2019 11:17 vložil Zdeněk Vinkler
Můj pes měl odložení téměř vrozené - je pevný v odložení. Na šoulačce na volno, pod posedem vážu, na kazatelnu beru nahoru.
11.7.2019 11:15 vložil Zdeněk Vinkler
Lovu zdar !!!
10.7.2019 23:57 vložil radek snabl
Parádní barvity popis! Připomínás mi mého známého, který je zastáncem "transparentního chování" - při soulani smrka, telefonuje, mluví a v posledním možném okamžiku vystřelí na kus, který ho považuje za turistu :-))) Každopádně Lovu Zdar! Ze zvědavosti: pes byl odložen úplně na volno nebo ho vazes?
10.7.2019 22:09 vložil Veronika Vaňatková
Lovu zdar!
10.7.2019 21:40 vložil Jiří Netík
Lovu zdar!!!!!
10.7.2019 21:25 vložil Jindřiška Padalíková
Lovu Zdar ! Dík za popis ulovení.
10.7.2019 12:33 vložil Jiří Šikl
Lovu Zdar