Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Kňour
vloženo: 8.12.2024 15:10
autor: Jan Randýsek
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17245)
- úlovky (svět) (2170)
- trofeje (4696)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42978)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39127)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13516)
- zbraně (2568)
- lidé (4669)
- fotopast (15528)
- myslivecké umění (4832)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7026)
- ptactvo v přírodě (20034)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15520)
- myslivecké stavby (3927)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24470)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Muflon 6 let
vloženo: 2.1.2014 13:39
autor: Martin Saifrt
úlovky (svět)
Estonsko
vloženo: 1.11.2017 07:32
autor: Václav Hlaváček
trofeje
Rarita
vloženo: 13.9.2016 15:14
autor: Martin Kronus
zvěř v přírodě
Předčasný tok bažantů
vloženo: 13.2.2019 13:48
autor: Miroslav Franěk
zbraně
Nové zapažbení kulobroku Merkel, moje práce.
vloženo: 28.10.2019 19:25
autor: Stanislav Satoria
fotopast
...
vloženo: 26.5.2015 06:41
autor: Miroslav Svoboda
myslivecké umění
"Tužkofixoakrylová" malba na papíře
vloženo: 4.10.2012 22:15
autor: Ivo Ondráček
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Tři jednou ranou
bodové hodnocení: 1 CICváha: 8 kg
Taky se vám někdy stává, že máte něco jako cukání, škubání, přetlak ve svalech a kostech, že prostě musíte ven, že vás doma neudrží ani párek pivovarských valachů, že dnes to prostě klapne ???přesně tenhle pocit jsem měl od samého rána 26.června 2012. V práci jsem byl od rána jak na trní a co chvíli pohlížel z okna dílny směrem k lesu. Konečně padla. Odpoledne jsem věnoval své (tehdy nastávající) ženě a jejím předsvatebním vrtochům, potom krátká návštěva babičky v sousední vesnici a v podvečer návštěva rodičů mé ženy. „…a nedaté si ještě kafe.., nespěchejte!“ zkoušela tchýně…„ne …spěchám, chci jít na čekanou“odsekl jsem… „…a nechceš se na to dnes vyprdnout, vždyť už je pozdě“… přisadila si drahá. To jsem už syčel jak papyňák před výbuchem, blížila se osmá hodina a volání divočiny gradovalo…Rychlý přesun domů, převlek, flintu, psa do auta a směr k starému dubu…Bylo půl deváté, v hlavě otazníky, co teď…půjdu k posedu, vylezu nahoru a podívám se jestli byla černá na vnadišti na hraně lesíka a řepkového lánu, pokud ne, půjdu šoulat. Normálním tempem se přiblížím k žebříku a jdu nahoru. V půlce žebříku se ohlédnu směrem k vnadišti a padá mi brada téměř zpátky na zem. Na kraji porostu buchtují dvě bachyně a růdlík selat různých velikostí.je 20:45 a v porostu to hučí jak odpoledne na náměstí. Musí jich tam být tak 40…Jedna bachyňka zvedá hlavu a jistí směrem ke mně…je zle, říkám si , ač mám dobrý vítr a naše pohledy se na několik vteřin setkaly, čekám ono známé „pffrffff“ a úprk celé tlupy. K mému překvapení bachyňka sklání hlavu a pokračuje v buchtování. To samé se stane za okamžik i s druhou bachyní. Stojím na žebříku jako tvrdé Y, flintu na rameni 20 metrů od tlupy a snad ani nedýchám. Když i druhá bachyňka skloní hlavu tak na nic nečekám a s pohyby chameleona stoupám až k spodní příčce-opory nohou, kolenem obtáčím žebřík, sundávám kulobrok a v puškohledu hledám větší sele. Právě jedno vychází z řepky. Kříž se ustaluje na komoře.V okamžiku kdy mačkám spoušť, vycházejí další. Třesk výstřelu utrhne lavinu prchajících divočáků, kam oko dohlédne, je vidět pohyb a hlomoz v porostu, který po chvíli utichá, jen výhružné brčení a funění pozůstalé bachyně je slyšet z kraje porostu. K mému překvapení na nástřelu odkazují tři selata. První moje myšlenka je vlastně úlek, jestli jsem omylem nestisknul spoušť brokové hlavně, ale vystřelená kulová nábojnice mě ujišťuje o opaku. Přebíjím, zavírám kulobrok a pokašlávám, abych zahnal nasupenou bachyni, která po chvilce tiše odchází. V kapse vybruje telefon, volá kamarád Pavel, který sedí opodál… „..tak co, prase leží?“… „ jo, tři!“odpovídám … „ale já slyšel jen jednu ránu“ diví se .. „to musíš vidět a vyfotit, přijď za mnou k Dubu“... Scházíme se na nástřelu. První sele padlo komorovou ranou, druhé průstřelem krku a třetí, ležící úplně bokem, mělo malou dírku v hlavě, kule se patrně roztrhla. Pro jistotu jdu do auta pro Dantese, aby ověřil , že tu ještě neleží další. Pavel mi předává úlomek, přeje Lovu Zdar a celou dobu se usmívá a nevěřícně kroutí hlavou. Dnes to prostě klaplo, měl jsem cukání a musel jsem jít ven….nejspíš to byl vzkaz od svatého Huberta… LOVU ZDAR !
vložil: Milda Hájek
vloženo: 6.3.2016 11:52
zobrazeno: 16769x
hodnocení: 24 hlasů
vloženo: 6.3.2016 11:52
zobrazeno: 16769x
hodnocení: 24 hlasů
Komentáře:
1.4.2016 21:43 vložil Milda Hájek
Ahoj Zdeno, už aby kluci povyrostli a mohli chodit se mnou :)
Ahoj Zdeno, už aby kluci povyrostli a mohli chodit se mnou :)
27.3.2016 00:36 vložil Zdeněk Kunčar
Ahoj Miloši. Je zajímavé v jaké soustavě máš děti a lovíš.Prostě pořádný myslivec.
Ahoj Miloši. Je zajímavé v jaké soustavě máš děti a lovíš.Prostě pořádný myslivec.
25.3.2016 08:41 vložil Milda Hájek
Jistota není nikdy a předpoklad načapat je tam ještě téměř za bílého dne už vůbec ne.....
Jistota není nikdy a předpoklad načapat je tam ještě téměř za bílého dne už vůbec ne.....
22.3.2016 07:23 vložil Josef Vyskočil
No tak ve Vašem případě to byla skoro jistota u toho řepkového lánu říkáte, že jsou tam denně tak jaké pak tušení ?
No tak ve Vašem případě to byla skoro jistota u toho řepkového lánu říkáte, že jsou tam denně tak jaké pak tušení ?
14.3.2016 13:14 vložil Erika Doležalová
Venku jsem hodně často, občas jdu jen tak "uvidí se..", většinou chodím cíleně (obeznaný srnec, holá, liška..). Ale jsou dny, kdy ani tak nemám v plánu jít ven, nebo sice ano, ale nic určitého..a najednou mi "něco" říká BĚŽ!!! A zatím to vždy klaplo. Nebo jsem měla v plánu jít na místo A a během cesty jsem najednou dupla na brzdu, uhnula jinou cestou a šla na místo B a opět byl lov úspěšný (nejčastěji je to nečekané setkání se zajímavým srncem nebo se ukáže černá).
Venku jsem hodně často, občas jdu jen tak "uvidí se..", většinou chodím cíleně (obeznaný srnec, holá, liška..). Ale jsou dny, kdy ani tak nemám v plánu jít ven, nebo sice ano, ale nic určitého..a najednou mi "něco" říká BĚŽ!!! A zatím to vždy klaplo. Nebo jsem měla v plánu jít na místo A a během cesty jsem najednou dupla na brzdu, uhnula jinou cestou a šla na místo B a opět byl lov úspěšný (nejčastěji je to nečekané setkání se zajímavým srncem nebo se ukáže černá).
12.3.2016 14:18 vložil Ellhenický Petr
Mildo, udělám Ti radost.Když mám takovej tušák, že by něco mohlo být, tak vyrážím.Chodím ven často, ale tušák je tušák! Naposledy jsem přišel do rudlíku prasat v oplocence, dvě na místě zůstala a třetí střelil kamarád, který slyšel rány a šel se podívat co se děje.Taky bych se rád dozvěděl od fundovaného zemědělce, jak lovit černou v lánech.Předpokládám, že pan Camek dělá pruhy a pak i průseky. Nebo nedělá nic a pak čeká na nějaké náhrady. Roky jsme dávali jednomu zemědělci kus černé jako kompenzaci za způsobené škody v rámci dobrých vztahů, ale když on nic pro to nedělal a čekal prasátko jako samozřejmost, nedostal nic a případné škody mohl vymáhat soudně, ale věděl, že by neuspěl, tak je nyní klid. Ve spolku taky máme několik soukromě hospodařících zemědělců a s nimi nejsou žádné problémy, když vidí, že se snažíme něco se škodama dělat, u větších podniků to řešíme pojistkou, kterou pojišťovna zatím platí, ale nevíme jak dlouho ještě.
Mildo, udělám Ti radost.Když mám takovej tušák, že by něco mohlo být, tak vyrážím.Chodím ven často, ale tušák je tušák! Naposledy jsem přišel do rudlíku prasat v oplocence, dvě na místě zůstala a třetí střelil kamarád, který slyšel rány a šel se podívat co se děje.Taky bych se rád dozvěděl od fundovaného zemědělce, jak lovit černou v lánech.Předpokládám, že pan Camek dělá pruhy a pak i průseky. Nebo nedělá nic a pak čeká na nějaké náhrady. Roky jsme dávali jednomu zemědělci kus černé jako kompenzaci za způsobené škody v rámci dobrých vztahů, ale když on nic pro to nedělal a čekal prasátko jako samozřejmost, nedostal nic a případné škody mohl vymáhat soudně, ale věděl, že by neuspěl, tak je nyní klid. Ve spolku taky máme několik soukromě hospodařících zemědělců a s nimi nejsou žádné problémy, když vidí, že se snažíme něco se škodama dělat, u větších podniků to řešíme pojistkou, kterou pojišťovna zatím platí, ale nevíme jak dlouho ještě.
12.3.2016 11:40 vložil Michal Tůma
Mildo Lovu zdar......ja myslim, že každy ma někdy takove to nuknuti, ale otazka je, jestli to klapne. Ja tak ulovil svojeho prvniho a jedineho sikáče. U nás normal nejsou, uplně ojediněle viděny (1-2 krat za rok), večer hnus počasi a ja nevim proč pořad čučel z okna a něco mě řikalo ,,pojd ven,, tak sem šel a stalo se :-))... Lovu lesu
Mildo Lovu zdar......ja myslim, že každy ma někdy takove to nuknuti, ale otazka je, jestli to klapne. Ja tak ulovil svojeho prvniho a jedineho sikáče. U nás normal nejsou, uplně ojediněle viděny (1-2 krat za rok), večer hnus počasi a ja nevim proč pořad čučel z okna a něco mě řikalo ,,pojd ven,, tak sem šel a stalo se :-))... Lovu lesu
12.3.2016 09:40 vložil Milda Hájek
Přečetl jsem si tu spoustu zajímavých příspěvku a názorů, ale nikdo z Vás mi neodpověděl na mojí původní otázku. Jestli i Váš úspěšný lov je někdy vedený tím zvláštním pocitem, který Vás táhne ven ????
Přečetl jsem si tu spoustu zajímavých příspěvku a názorů, ale nikdo z Vás mi neodpověděl na mojí původní otázku. Jestli i Váš úspěšný lov je někdy vedený tím zvláštním pocitem, který Vás táhne ven ????
11.3.2016 17:38 vložil Jindřich Ruml
Lovu zdar Mildo.Budeš muset pana Camka a spol pozvat na lov divočáků aby si vyzkoušeli lov ve 150 až 200ha poli řepky.V polních honitbách jsme nelovili dospělou černou,protože nám ji nikdo nepovolil. 8kg selat v červnu je údajně škoda a za snížené viditelnosti nepoznám jestli je lončačka plná.Tak nelovme nic a pan Camek bude mít brzy z těch svých 80ha obilí 80ha oračky bez výnosu a bude vymáhat škodu.Hlavně,že na podzim se do lesa vrátí početné stavy černé a budou se plnit kasičky z prodeje zvěřiny.Ps:Kdyby se v lesních,ale i polních honitbách vnadila černá zvěř s rozumem a nebylo 150 hromad na 1000ha byl by lov efektivnější.
Lovu zdar Mildo.Budeš muset pana Camka a spol pozvat na lov divočáků aby si vyzkoušeli lov ve 150 až 200ha poli řepky.V polních honitbách jsme nelovili dospělou černou,protože nám ji nikdo nepovolil. 8kg selat v červnu je údajně škoda a za snížené viditelnosti nepoznám jestli je lončačka plná.Tak nelovme nic a pan Camek bude mít brzy z těch svých 80ha obilí 80ha oračky bez výnosu a bude vymáhat škodu.Hlavně,že na podzim se do lesa vrátí početné stavy černé a budou se plnit kasičky z prodeje zvěřiny.Ps:Kdyby se v lesních,ale i polních honitbách vnadila černá zvěř s rozumem a nebylo 150 hromad na 1000ha byl by lov efektivnější.
11.3.2016 09:53 vložil Roman Hlávka
Líbí se mi výroky typu - lidomyslivec nebo lidový myslivec. Nevím, proto se ptám, u nás máme profesionální lovce, kteří se živí pouze lovem a lov je jejich profese?
Líbí se mi výroky typu - lidomyslivec nebo lidový myslivec. Nevím, proto se ptám, u nás máme profesionální lovce, kteří se živí pouze lovem a lov je jejich profese?
10.3.2016 18:19 vložil Milda Hájek
V tom , že se do mnohahektarových lánů řepkové monokultury natáhnou jim nikdo nezabrání. Leda by si to zemědělec oplotil, což je jistě velice nákladné. V našem malém MS lovíme průměrně 30-40ks černé.... v roce 2012, kdy na většině výměry polí byla nasetá řepka, jsme spolu s mými třemi selaty ulovili 77ks, tak si rozhodně nemyslím, že bychom neuměli prasata lovit. Neblahým odrazem toho žlutého svinstva, byla skutečnost, že koncem léta jsme viděli srnu vodící srnče, jen ojediněle, což je holý a smutný fakt.....
V tom , že se do mnohahektarových lánů řepkové monokultury natáhnou jim nikdo nezabrání. Leda by si to zemědělec oplotil, což je jistě velice nákladné. V našem malém MS lovíme průměrně 30-40ks černé.... v roce 2012, kdy na většině výměry polí byla nasetá řepka, jsme spolu s mými třemi selaty ulovili 77ks, tak si rozhodně nemyslím, že bychom neuměli prasata lovit. Neblahým odrazem toho žlutého svinstva, byla skutečnost, že koncem léta jsme viděli srnu vodící srnče, jen ojediněle, což je holý a smutný fakt.....
10.3.2016 14:52 vložil Erika Doležalová
Pane Camek, tak nám s tím lovem poraďte :-) Myslím si, že nejen já, ale i mnoho kolegů z polních honiteb uvítá vaše cenné rady z praxe, jak lovit divočáky ve stohektarovém lánu řepky, ze kterého NEVYCHÁZEJÍ ven.. (resp. ano, ale až při tom sečení a takové popravy se snad žádný rozumný myslivec neúčastní) A ještě dotaz na pana Vyskočila - ano, když se tam "natáhnou", je pozdě, ale kdy je tedy podle vás ten správný čas, pokud to nejsou! "naše" prasata, ale přijdou sem od sousedů z lesů? Máme na ně číhat, abychom je "chytli na cestě"?
Pane Camek, tak nám s tím lovem poraďte :-) Myslím si, že nejen já, ale i mnoho kolegů z polních honiteb uvítá vaše cenné rady z praxe, jak lovit divočáky ve stohektarovém lánu řepky, ze kterého NEVYCHÁZEJÍ ven.. (resp. ano, ale až při tom sečení a takové popravy se snad žádný rozumný myslivec neúčastní) A ještě dotaz na pana Vyskočila - ano, když se tam "natáhnou", je pozdě, ale kdy je tedy podle vás ten správný čas, pokud to nejsou! "naše" prasata, ale přijdou sem od sousedů z lesů? Máme na ně číhat, abychom je "chytli na cestě"?
10.3.2016 11:01 vložil Josef Vyskočil
Pane Hájek, když už se tam jak říkáte natáhnou je pozdě.
Pane Hájek, když už se tam jak říkáte natáhnou je pozdě.
10.3.2016 10:33 vložil Jindrich Camek
Vazeni pratele ja jsem soukromy zemedelec a vlastnim a obdelavam 80ha.A vim,jak je tezke a nekonecne vymahat skody,najem po Vas lidovych myslivcich.Takze me nepoucujte.Kdyz neumite lovit,nebo na to nemate,nechte to jinym.
Vazeni pratele ja jsem soukromy zemedelec a vlastnim a obdelavam 80ha.A vim,jak je tezke a nekonecne vymahat skody,najem po Vas lidovych myslivcich.Takze me nepoucujte.Kdyz neumite lovit,nebo na to nemate,nechte to jinym.
10.3.2016 10:01 vložil MAREK ŠILC
Lovu zdar Mildo !!! "Veleben ten kdo selata loví, na pranýř s tím kdož rodný jazyk pizdí..." Pan Camek by si měl zopakovat nejen základy selektivního lovu zvěře černé, ale i svou "češtin", když už tedy chce přispívat na veřejný server.Měl by nahlédnout pod pokličku názorů taky těch, co loví v honitbách širých polních lánů dvoumetrové kukuřice,řepky a slunečnice, kde neexistují pravidelně užívané ochozy a zkusit si zde lov a dosled. Zvěř se zde vyskytuje ze začátku růstu plodin nepravidelně,po čase, kdy již plodina tvoří dostatěčný kryt, trvale a je velmi obtížné jí přijít "na kobylku".Za zadkem většinou stojí majitel zemědělec,jenž hlídá škody a kterému nejdou pod fousy ani vysečená vnadiště před posedem,bez nichž mnohde lov není možný- je to ztráta na výnosu.Ono totiž černá není hloupá a tudíž k letitým posedům se nerada přibližuje. Takže posed musí za černou a rozhodně ne stylem "tady si opřu žebřík"- strom se uprostřed lánu těžce hledá...A co se týká balistiky střely při zásahu zvěře- ukažte mi někoho, kdo by fundovaně a stoprocentně dokázal určit kde,jakým směrem a v jakém stavu vyletí různorodá kulka při průstřelu černé zvěře (viz.např. video "Blaser zvěř v pohybu").Tři selata náhodně jednou ranou z velkého rudlu na vnadišti- dnes nic extra vyjímečného.Většinou je pak ale potíž s dosledem,to není ale tento Mildův případ.Nelze jinak než potřást pravicí a připít lovci na lovu zdar. MŠ P.S.: Bylo by dobré p. Camek taky někdy přispět na tyto stránky taky něčím hodnotnějším, než jen planou kritikou příspěvků ostatních...
Lovu zdar Mildo !!! "Veleben ten kdo selata loví, na pranýř s tím kdož rodný jazyk pizdí..." Pan Camek by si měl zopakovat nejen základy selektivního lovu zvěře černé, ale i svou "češtin", když už tedy chce přispívat na veřejný server.Měl by nahlédnout pod pokličku názorů taky těch, co loví v honitbách širých polních lánů dvoumetrové kukuřice,řepky a slunečnice, kde neexistují pravidelně užívané ochozy a zkusit si zde lov a dosled. Zvěř se zde vyskytuje ze začátku růstu plodin nepravidelně,po čase, kdy již plodina tvoří dostatěčný kryt, trvale a je velmi obtížné jí přijít "na kobylku".Za zadkem většinou stojí majitel zemědělec,jenž hlídá škody a kterému nejdou pod fousy ani vysečená vnadiště před posedem,bez nichž mnohde lov není možný- je to ztráta na výnosu.Ono totiž černá není hloupá a tudíž k letitým posedům se nerada přibližuje. Takže posed musí za černou a rozhodně ne stylem "tady si opřu žebřík"- strom se uprostřed lánu těžce hledá...A co se týká balistiky střely při zásahu zvěře- ukažte mi někoho, kdo by fundovaně a stoprocentně dokázal určit kde,jakým směrem a v jakém stavu vyletí různorodá kulka při průstřelu černé zvěře (viz.např. video "Blaser zvěř v pohybu").Tři selata náhodně jednou ranou z velkého rudlu na vnadišti- dnes nic extra vyjímečného.Většinou je pak ale potíž s dosledem,to není ale tento Mildův případ.Nelze jinak než potřást pravicí a připít lovci na lovu zdar. MŠ P.S.: Bylo by dobré p. Camek taky někdy přispět na tyto stránky taky něčím hodnotnějším, než jen planou kritikou příspěvků ostatních...
9.3.2016 20:51 vložil Miroslav Šteffek
Pane Hájku, pane Jakube Š., paní Doležalová a další kamarádi v zeleném - souhlasím s Vašimi názory. Jindrich Camek je dle mého soudu provokatér, který z toho svého lesa ještě nevylezl do polí a luk. Skutečný nimrod takové názory nemá, musel by se stydět... Ing. Miroslav Šteffek
Pane Hájku, pane Jakube Š., paní Doležalová a další kamarádi v zeleném - souhlasím s Vašimi názory. Jindrich Camek je dle mého soudu provokatér, který z toho svého lesa ještě nevylezl do polí a luk. Skutečný nimrod takové názory nemá, musel by se stydět... Ing. Miroslav Šteffek
9.3.2016 20:03 vložil Milda Hájek
Všichni víme jak se loví když se prasata natáhnou do řepky, pokud nemáte vysekaný flek(nejlépe požehnaný příslušným rolníkem) kde vnadíte něčím atraktivním, tak jste u toho pole prostě druzí. A černá se tam stahuje ze široka daleka a vůbec to není o tom, že by někdo špatně lovil. Je jasný, že názorově se neshodneme. Každý má svůj názor a stojí si za ním. V pořádku. Za upřímné LOVU ZDAR všem dotyčným děkuji... a všem co tu jste LOVU ZDAR a hodně pěkných zážitků s černou zvěří... P.S. udělal jsem je na zelenině se slaninkou, pozval jsem kamarády, všem šmakovalo, masinko bylo jak dortík a když jsme to pak spláchli Svijanským mázem, tak to nemělo chybu :)
Všichni víme jak se loví když se prasata natáhnou do řepky, pokud nemáte vysekaný flek(nejlépe požehnaný příslušným rolníkem) kde vnadíte něčím atraktivním, tak jste u toho pole prostě druzí. A černá se tam stahuje ze široka daleka a vůbec to není o tom, že by někdo špatně lovil. Je jasný, že názorově se neshodneme. Každý má svůj názor a stojí si za ním. V pořádku. Za upřímné LOVU ZDAR všem dotyčným děkuji... a všem co tu jste LOVU ZDAR a hodně pěkných zážitků s černou zvěří... P.S. udělal jsem je na zelenině se slaninkou, pozval jsem kamarády, všem šmakovalo, masinko bylo jak dortík a když jsme to pak spláchli Svijanským mázem, tak to nemělo chybu :)
9.3.2016 14:30 vložil Josef Vyskočil
To je zase debata, také jsem takové sele jednou střelil, ale radost jsem neměl zdálo se mě větší. K těm škodám prasata tam budou chodit stále střelením selete tomu nezabráníte mimochodem pečínka z takového selete nestojí za nic nevyzrálé maso takové bláto a do výkupu Vám takového krtka taky nikdo nevezme. A to, že tam máte tolik prasat jenom potvrzuje, že lovíte špatně a málo.
To je zase debata, také jsem takové sele jednou střelil, ale radost jsem neměl zdálo se mě větší. K těm škodám prasata tam budou chodit stále střelením selete tomu nezabráníte mimochodem pečínka z takového selete nestojí za nic nevyzrálé maso takové bláto a do výkupu Vám takového krtka taky nikdo nevezme. A to, že tam máte tolik prasat jenom potvrzuje, že lovíte špatně a málo.
9.3.2016 10:34 vložil Jindrich Camek
Ale to je Vas problem,ze nejste schopni prasata lovit.U nas je to co popisujete naopak.J.Camek
Ale to je Vas problem,ze nejste schopni prasata lovit.U nas je to co popisujete naopak.J.Camek
9.3.2016 10:23 vložil Erika Doležalová
Pane Camek, možná nemám takový přehled, jako vy, mě stačilo, když nám šlo loni z jednoho lánu řepky (a ještě ne nijak velkého) při sečení přes 50 prasat.. Každý rok se to sem stahuje od sousedů z lesů, kteří šetří bachyně, šetří lončačky a nakonec se tedy budou šetřit i selata.. Jen ať se u nás pěkně nažerou a až se po žních vrátí "domů", oni si pak na podzim uloví větší selátka, na kterých bude víc masa než na těch "krtcích".. :-/ To je ten správný chov..
Pane Camek, možná nemám takový přehled, jako vy, mě stačilo, když nám šlo loni z jednoho lánu řepky (a ještě ne nijak velkého) při sečení přes 50 prasat.. Každý rok se to sem stahuje od sousedů z lesů, kteří šetří bachyně, šetří lončačky a nakonec se tedy budou šetřit i selata.. Jen ať se u nás pěkně nažerou a až se po žních vrátí "domů", oni si pak na podzim uloví větší selátka, na kterých bude víc masa než na těch "krtcích".. :-/ To je ten správný chov..
9.3.2016 07:29 vložil Jindrich Camek
No a to je prave to spatne.Lepsi posetrit slusna selata nez zakrnelou 35 az 40kg loncacku ktera vodi tri skuty a meta je v kvetnu nebo cervnu.
No a to je prave to spatne.Lepsi posetrit slusna selata nez zakrnelou 35 az 40kg loncacku ktera vodi tri skuty a meta je v kvetnu nebo cervnu.
8.3.2016 22:07 vložil Tomáš Palička
lovu Zdar!!! Mildo máte pravdu raději střelit sele než plnou nebo vodící lončačku.
lovu Zdar!!! Mildo máte pravdu raději střelit sele než plnou nebo vodící lončačku.
8.3.2016 21:29 vložil Milda Hájek
Teď zase chvilku, za nic se neschovávám a záměrně jsem vystřelil na sele. V tu dobu jich tam bylo minimálně 15ks, větších i menších, stojicích zadkem, naostro nebo v chumlu.Tohle zrovna vycházelo z krytu. To , že padly tři byla náhoda, prostě balistická hříčka a nejsem jediný, komu se něco podobného stalo.Lov selat považuju za nejmenší zlo a nejprospěšnější v ve veškerých otázkách regulace černé zvěře. Rozhodně bych v tuhle dobu nestřílel do tak velké tlupy na prase velikosti loňčáka, protože by se dalo lehce splést s vodící bachyňkou. Rozhodně nepatříme k honitbám, kde bychom neplatili za nájem polní honitby a myslím, že 16,- kč za hektar není zrovna málo, na to , že drobnou zvěř nelovíme vůbec....a škody neplatíme právě proto, že lovíme černou hlavně v polích. Každý rok jezdíme na schůzky do družstva, kde nás masírujou jak krávě vemeno. Takže...pokud vylezu na posed a přede mnou se v poli vrtí 40, možná 60 divočáků, tak se tam na ně nebudu jen tak dívat a půjdu cestou nejmenšího zla a střelím aspoň sele a v tom počtu je úplně jedno, jestli má 8, 9,5 nebo 10 kg . Vůbec nejde o hmotnost zvěřiny, jde o ty počty co se koncentrují v polích a pak to tam vypadá jak to tam vypadá. Co se týče řepky, tak spíš než škody v řepce mě trápí tenčící se stavy srnčí zvěře, ta tam padá jednak na otravy a o dost velký procento se tam taky samozřejmě postará všude přítomná černá. Takže škoda těch selat určitě není.... aktuální stavy ??? určitě nejsou všude stejný....
Teď zase chvilku, za nic se neschovávám a záměrně jsem vystřelil na sele. V tu dobu jich tam bylo minimálně 15ks, větších i menších, stojicích zadkem, naostro nebo v chumlu.Tohle zrovna vycházelo z krytu. To , že padly tři byla náhoda, prostě balistická hříčka a nejsem jediný, komu se něco podobného stalo.Lov selat považuju za nejmenší zlo a nejprospěšnější v ve veškerých otázkách regulace černé zvěře. Rozhodně bych v tuhle dobu nestřílel do tak velké tlupy na prase velikosti loňčáka, protože by se dalo lehce splést s vodící bachyňkou. Rozhodně nepatříme k honitbám, kde bychom neplatili za nájem polní honitby a myslím, že 16,- kč za hektar není zrovna málo, na to , že drobnou zvěř nelovíme vůbec....a škody neplatíme právě proto, že lovíme černou hlavně v polích. Každý rok jezdíme na schůzky do družstva, kde nás masírujou jak krávě vemeno. Takže...pokud vylezu na posed a přede mnou se v poli vrtí 40, možná 60 divočáků, tak se tam na ně nebudu jen tak dívat a půjdu cestou nejmenšího zla a střelím aspoň sele a v tom počtu je úplně jedno, jestli má 8, 9,5 nebo 10 kg . Vůbec nejde o hmotnost zvěřiny, jde o ty počty co se koncentrují v polích a pak to tam vypadá jak to tam vypadá. Co se týče řepky, tak spíš než škody v řepce mě trápí tenčící se stavy srnčí zvěře, ta tam padá jednak na otravy a o dost velký procento se tam taky samozřejmě postará všude přítomná černá. Takže škoda těch selat určitě není.... aktuální stavy ??? určitě nejsou všude stejný....
8.3.2016 20:10 vložil Jindrich Camek
Pani Dolezalova,je zjevne,ze nemate soucasny prehled o cerne zveri.Bylo by treba obcas vyrazit do terenu.
Pani Dolezalova,je zjevne,ze nemate soucasny prehled o cerne zveri.Bylo by treba obcas vyrazit do terenu.
8.3.2016 19:50 vložil Erika Doležalová
Lovu zdar! Osmikilová selata koncem června, čeho je na nich škoda? Škoda by byla, kdyby ta dvě nezůstala na nástřelu a shnila v řepce nebo v ní do sklizně běhala postřelená (vycházím z předpokladu, že kolega nevěděl, že tam nestojí jen jedno). To je jako napsat, že je škoda uloveného šestikilového srnčete v říjnu.. Ano, do prosince by na něm možná kilo zvěřiny narostlo, ale myslivec snad vyřazuje vše špatné a do chovu nevhodné (a reguluje stavy) a ne že si připravuje lepší (=větší) porci masa.. :-/
Lovu zdar! Osmikilová selata koncem června, čeho je na nich škoda? Škoda by byla, kdyby ta dvě nezůstala na nástřelu a shnila v řepce nebo v ní do sklizně běhala postřelená (vycházím z předpokladu, že kolega nevěděl, že tam nestojí jen jedno). To je jako napsat, že je škoda uloveného šestikilového srnčete v říjnu.. Ano, do prosince by na něm možná kilo zvěřiny narostlo, ale myslivec snad vyřazuje vše špatné a do chovu nevhodné (a reguluje stavy) a ne že si připravuje lepší (=větší) porci masa.. :-/
8.3.2016 19:22 vložil Zdeněk Parč
Lovu zdar. Souhlasím s panem Jemelkou, že lepší je taková selata lovit, než je chytat do pastí. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že byla ulovena tři selata jedním výstřelem. Byť jde "jenom" o selata. Co kdyby v době výstřelu vyšla z té řepky místo těch dvou selat bachyně. To by se zde asi již takové oslavné řeči nevedly.
Lovu zdar. Souhlasím s panem Jemelkou, že lepší je taková selata lovit, než je chytat do pastí. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, že byla ulovena tři selata jedním výstřelem. Byť jde "jenom" o selata. Co kdyby v době výstřelu vyšla z té řepky místo těch dvou selat bachyně. To by se zde asi již takové oslavné řeči nevedly.
8.3.2016 14:59 vložil Tomáš Robotka
Lovu zdar!Ramínkové se má lovit a škoda je tak možná v lánu pšenice,kde tato zvěř hospodaří.
Lovu zdar!Ramínkové se má lovit a škoda je tak možná v lánu pšenice,kde tato zvěř hospodaří.
8.3.2016 11:16 vložil Martin Jemelka
Lovu zdar! Rozhodně lepší lov, než chytat selata do železné pasti a pak je usmrcovat malorážkou do hlavy!
Lovu zdar! Rozhodně lepší lov, než chytat selata do železné pasti a pak je usmrcovat malorážkou do hlavy!
8.3.2016 08:14 vložil Roman Hlávka
Lovu zdar. A nenechte se odradit některými názory.
Lovu zdar. A nenechte se odradit některými názory.
7.3.2016 21:48 vložil Karel Kolář
Mildo, lovu zdar! A nedej na řečičky. I takováhle selata je třeba lovit.
Mildo, lovu zdar! A nedej na řečičky. I takováhle selata je třeba lovit.
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.