16 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Uloven 12/2012 , ve volnosti
Uloven 12/2012 , ve volnosti
vloženo: 11.2.2013 12:20
autor: michal bezega

úlovky (svět)

Na skok za hranice Čr
Na skok za hranice Čr
vloženo: 4.11.2020 19:40
autor: Martin Saifrt

trofeje

srnec a srna
srnec a srna
vloženo: 2.1.2014 14:08
autor: Roman Dudek

zvěř v přírodě

Oboustranné překvapení
Oboustranné překvapení
vloženo: 13.5.2018 06:12
autor: Josef Vršan

zbraně

 Milenky mého mysliveckého dědu a přítele v jednom...
Milenky mého mysliveckého dědu a přítele v jednom...
vloženo: 3.4.2013 21:26
autor: František Mlčoch

fotopast

Jelen Šumava
Jelen Šumava
vloženo: 10.2.2012 15:12
autor: Vladimír Zach

myslivecké umění

diana
diana
vloženo: 23.4.2018 12:05
autor: Ondřej Trlifaj
Statistika
  • 240200 fotek (0 dnes)
  • 8306 videí (0 dnes)
  • 333 odkazů (0 dnes)
  • 9554 inzerátů (0 dnes)
  • 288 diskuzí (0 dnes)
  • 757657 komentářů fotek (0 dnes)
  • 12992 komentářů videí (0 dnes)
  • 3350736 hlasování fotek (0 dnes)
  • 57091 hlasování videí (0 dnes)
  • 39029 registrovaných uživatelů
    0 dnes nových, 3 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Srna se sedlem

Pohled z druhé strany.
vložil: Trlifaj Vladimír
vloženo: 12.12.2011 21:45
zobrazeno: 4700x
hodnocení: 19 hlasů



Komentáře:

28.12.2011 23:57 vložil Patrik Novak
nadherne zvire v zivote sem takove nevidel! :)) nevim proc ji strilel! asi to je vzacnost!! :(
16.12.2011 00:00 vložil Petr Pořádek ml.
Bez ohledu na rozdílnost názorů je zjevné, že pánové Vilšer i Lengyel vědí o této problematice své. Osobně si za svým zde uvedeným názorem pevně stojím a neměním jej. Ke slovům pana Vilšera pouze tolik, že o černou srnčí zvěř dnes pečují takřka jak o národní poklad (osobně se o tuto problematiku zajímám) a černé berany bez sedla také v některých oborách cíleně šlechtí i přes to, že je jinde vybíjeli. Je to skutečně věc názoru a vize. Co mi však přijde humorné je srovnávání hrozeb barevných odchylek srnčí zvěře se strakatým zbarvením současných divočáků. To, že pár chytráků pustilo před lety, ochočeného kňoura na domácí bachny a pak to uteklo z plotu byl individuální problém několika lidí, dnes po letech je to plošný problém v rámci celého státu a i zde uvádění divočáci albíni jsou ve skutečnosti ukázkou letitého ač nechtěného křížení. Takový problém od zde prezentované ulovené srny rozhodně nehrozil.
15.12.2011 00:35 vložil Jiří Lengyel,starší
Je až dojemné,jak ulovením strakaté srny se mnozí domnívají,jak zachránili kvalitní chov srnčí zvěře.Nyní to vypadá,že já,pan Pořádek a pan Franěk jsme hlupáci,kteří ničemu nerozumí,možná,že ne všichni si přečetli naše komentáře.Ale nyní sám za sebe.I když jsem žil celý život mezi"velkou"zvěří,srnčí zvěř byla a je mojí nejoblíbenější,proto jsem se vždy snažil se o této dozvědět co nejvíce,ne tedy jen základní biologická data a zákonné doby lovu,jak mnohým někdy stačí.Osobně mě uráží,kdy čtu přednášky o genetice, to jsem učil adepty myslivosti před čtyřiceti lety,mnozí si to dodnes pamatují.To,že srnčí zvěř v podobném zbarvení je známé od doby,kdy srnčí jako druh vznikla.Pro zajímavost-Ferdinand von Raesfeld,význačný myslivecký odborník druhé poloviny 19. a 20 století v bývalém Prusku,kterého dodnes uznávají a citují i noví autoři,v roce 1923 v obsáhlé publikaci Das Rehwild,se také zmiňuje o odchylkách,zbarvení,červeno-bílá,píše,že je to známo od jakživa,význam to nemá,objeví se a zmizí,aby se zas objevila.Kdo zná alespoň málo etologii srnčí zvěře,ví,že rozšíření migrací nehrozí,srnčí má své domovské okrsky poměrně malé,na rozdíl od ostatní spárkaté zvěře,srovnávat zvěř mufloní se srnčím trochu pokulhává,to samé se zvěří černou,kde barevnost je vinou na straně člověka,Dobře,srna byla ulovena,lovec získal zasloužené ovace,já jsem řekl svůj názor,ze kterého neslevím,ano jsem starý praktik,dnes to osobě mohu říci,aniž bych se chlubil,pamatujte si,že nic,zvlášť v přírodě není nic černobílé,jak kdysi jeden mudrc řekl:Každá teorie je šedá,věčně zelený je strom života.....
13.12.2011 23:07 vložil Miroslav Franěk
Srnu albínku jsme měli v revíru dva roky ,(viz v mých fotografiích )Sledovali jsme ji od srnčete -s jejím sourozencem -srnečkem ,normálně zbarveným .Souhlasím s Jirkou Lengyelem , ani já bych na takový kus nezmáčkl.Albínka potom zmizela,což mne velice mrzelo,byla to raritka v revíru,ikdyž do chovu jistě nepatří ,je to věc názoru ,někdy i starých mysliveckých pověr.
13.12.2011 13:57 vložil Petr Kopf
Souhlas, správný odlov. "Lovu zdar"
13.12.2011 13:26 vložil Josef Vršan
Lovu zdar - stručně jasně dobřé provedený odlov, před lety se u nás objevil kolouch"jako mustang".Koloucha nikdo nelovil, kvůli pověře.V následujícím roku to byl špičák, kolega jej ulovil, nechal vypreparovat má ho doma jako raritu a do dnes je mezi námi.
13.12.2011 12:03 vložil Ondřej Giecek
Lovu Zdar!!! Byl to správný odlov.
13.12.2011 08:57 vložil Erika Doležalová
* zbarvenou (oprava)
13.12.2011 08:56 vložil Erika Doležalová
Souhlasím s většinou, takto zbravenou zvěř z chovu odstranit. Jistě by bylo zajímavé sledovat, jak zbarvení by byli její potomci a další generace, ale to by bylo vhodné spíše do obory nebo zájmového (či farmového) chovu. Do přírody určitě ne.
13.12.2011 07:42 vložil Trlifaj Vladimír
Opravuji: Malhoticemi
13.12.2011 07:36 vložil Trlifaj Vladimír
Chtěl bych jenom doplnit, že od roku 1978 kdy jsem se začal myslivosti věnovat jsem dvakrát pozoroval v honitbě výskyt bílého zbarvení srnčí zvěře. Vždy se jednalo o srny. Jedna měla bílou spodní část předních běhů, ta byla odlovena a v druhém případě to byla srna s bílou hlavou, tu jsem viděl jen jednou. Když jsem lovil srnu na fotce měly z ní ostaní kusy respekt. Když se přiblížila k jinému kusu začal od ní rychle odbíhat. Jinak souhlasím s názorem většiny, že taková zvěř opravdu má být z divokého chovu vyřazena, pokud by byla někde v oboře tak by bylo sledování dalšího vývoje jistě zajimavé. Pohybovala se lokalitě mezi Malohoticemi a Všechovicemi okr.Přerov. Děkuji všem za Vaše názory.
13.12.2011 00:58 vložil MAREK ŠILC
Výborná práce, nelze jinak než blahopřát k lovu kusu, který v chovu nemá co dělat.Nechci polemizovat s pisateli předešlých příspěvků, ale pravda je taková, že v první řadě (možná i druhé) potomků se vůbec tato barevná anomálie nemusí projevit, a pak je zaděláno na problém. Neodlovená geneticky "narušená" zvěř se pak objevuje na více či méně vzdálených lokalitách od místa rodiště a přitom nemusí být na první pohled od normálních kusů rozlišitelná. Vidíme to na příkladu několika jedinců domácího prasete, zpářených s divokou populací (i když u prasete je přírůstek v jiných číslech).
12.12.2011 23:04 vložil David Jirgala
Dle mého názoru, by se toto zbarvení začlo více objevovat jak u černé zvěře... A místo krásně přírodně zbarvených srnek by po poli běhali strakatá populace srnčí zvěře.. Nechci říct že hned za dva roky ale postupem času. Ale do genetiky člověk nevidí...
12.12.2011 22:57 vložil Tónek
Lovu zdar. Váš názor mě docela překvapuje p. Lengyel. Vy jakožto odborník, oborník a vůbec prof. lesák byste takhle zbarvenou zvěř měl okamžitě vyřadit z chovu. Nic ve zlém.
12.12.2011 22:55 vložil Zbyněk Macháč
Taková zvěř do chovu nepatří, (takových názorů jak tady čtu ,tak by nám po revíru běhaly zachvílu ani krávy milky fialovobílé:-) takže Lovu Zdar!!
12.12.2011 22:39 vložil Jiří Lengyel,starší
Můj názor je stejný jako Petrův,domnívám se,že by jste takovou škodu v chovu neudělal,kdyby jste ji daroval život.Dnes máte možná vyčiněnou jen kůži,možná,že ani to ne.....Já jsem nikdy nestřelil černého daňčího špičáka(v červených)mohl jsem tak celá leta pozorovat,kde a jak se celá tlupa pohybuje,navíc jsem mohl porovnávat vývoj paroží ostatních daňků stejného věku a věřte,že to bylo zajímavé.Já bych na ni nevystřelil....
12.12.2011 22:27 vložil Simona Zvonková
Lovu lesu! Těžko říct jestli pověry fungují nebo nefungují... Ale co se má stát se stane :-)
12.12.2011 22:09 vložil Petr Pořádek ml.
Vladimíre, v tomhle případě je to taková rarita, že sledováním srny a pozorováním jejího chování, zbarvení přírůstků atd v průběhu života by jsi dle mého názoru udělal pro myslivost a výzkum více než pouhým zmáčknutím spouště. Ale je to věc názoru, já osobně bych za tohle lovu zdar nikomu nepopřál.
12.12.2011 22:02 vložil Ladislava Pliskova
koho to ta její máma jenom potkala ??:-)
12.12.2011 21:55 vložil Jakub Steinocher
Dědo ? Kde je Líza ?
12.12.2011 21:54 vložil Trlifaj Vladimír
Podle mého názoru nemá takle zbarvená zvěř v chovu co dělat. Proto jsem ji také ulovil.
12.12.2011 21:51 vložil David Jirgala
Nerozumíš tomu Pořádku. ;)
12.12.2011 21:49 vložil Petr Pořádek ml.
Je jí škoda, mnohem hezčí fotka by byla živá na louce. Osobně bych na takovou srnu nevystřelil.

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.