
Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie

Zlatý srnec z Maďarska
vloženo: 26.6.2025 08:02
autor: NH
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2025
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17351)
- úlovky (svět) (2254)
- trofeje (4706)
- historie (3859)
- zvěř v přírodě (43653)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39792)
- lovecké výstavy (1568)
- lovecký pes (13571)
- zbraně (2612)
- lidé (4680)
- fotopast (16003)
- myslivecké umění (4877)
- myslivecký interiér (463)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7144)
- ptactvo v přírodě (20685)
- hmyz v přírodě (7238)
- obojživelníci a plazi (1363)
- květiny a houby (15707)
- myslivecké stavby (3950)
- sokolnictví (511)
- ostatní (24638)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)

Ani jsem s ním nehnul:)
vloženo: 23.1.2014 15:39
autor: Kalous
úlovky (svět)

Přímorožec šavlorohý - Oryx
vloženo: 11.3.2014 11:07
autor: Anežka Pučálková
trofeje

Letošní srnci
vloženo: 10.10.2018 11:26
autor: Petr Waclawek
zvěř v přírodě

Sele
vloženo: 1.6.2016 08:30
autor: Děda z lesa
zbraně

Nové zapažbení lankasterové jednušky Nowotný,moje práce.
vloženo: 27.9.2019 20:25
autor: Stanislav Satoria
fotopast

Na újedi 1
vloženo: 26.10.2017 19:09
autor: Jiří Netík
myslivecké umění

diana
vloženo: 23.4.2018 12:05
autor: Ondřej Trlifaj
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Můj včerejší úlovek
Svatý Hubert a Diana se rozhodli mi nadělit možnost ulovit vynikajícího srnce. Stalo se tak včera 15.7.2011 na devátou po sobě v řadě jdoucí čekanou. Srnec se zdržoval v 30 hektarovém lánu pšenice. Včera jsem ho pozoroval, jak se pohybuje, jako každý jiný den, v polehlých částech obilí na vzdálenost cca 300 metrů. Zkusil zavábit a na vábení mi přiskočil mladý, tří až čtyřletý šesterák. Po asi čtvrthodinovém vyčkávání kdeže ta srnka je se pustil směrem k "mému srnci". Napadlo mne, že je to dobrá situace, starý srnec mladého požene ze svého teritoria a mohl by se tak dostat ke mně na lovecky přijatelnou vzdálenost. Stalo se jak jsem myslel. Při vyhánění mladého srnce se přiblížil na vzdálenost cca 80 metrů a zastavil se "na písknutí" v polehlé části pšenice. Uloven ve 20.15 hodin zbraní BLASER R 93, ráže 9,3 x 62, mábojem RWS 16,5 gr. Ránu na komoru neznačil (střelen na plíce), pomalu odcházel z místa nástřelu a asi po 30 metrech se zastavil a poté složil a zhasl.
Komentáře:
7.8.2011 08:17 vložil Pavel Sedlický
Vzkaz pro pana Oršulíka a Hanyše.Asi Vás zklamu,ale nepocházím z Prahy.To,že zde bydlím,neznamená,že odtud i pocházím a i kdyby,tak Vám to může být úplně jedno.Ale chápu,že odvracíme schválně pozornost od tématu.Pane Oršulíku mluvíte mi z duše.,,Podle toho to v té naší republice vypadá",když ani hospodář neví,že se říje nenarušuje předčasným vábením a vábí se až po říji,kdy srnci už nemají srny.Bohužel hodně mysl.hosp.o myslivosti moc neví a podle toho to tady tak vypadá,zde názorná ukázka.Ještě,že je možnost lovit v soukromých honitbách,kde tito rádoby myslivci nejsou vítáni.Jinak věřím,že Prahu nemáte rád,jelikož Váš orientační smysl,je na bodě nula,proto chodíte do lesa jen v doprovodu,aby jste se vůbec vrátil aspoň do konce roku domu.Hodně štěstí! PS: navigace by Vám možná pomohla,vlastně ne,to by jste nepochopil,tak raději zase s kamarádem Hanyšem....
Vzkaz pro pana Oršulíka a Hanyše.Asi Vás zklamu,ale nepocházím z Prahy.To,že zde bydlím,neznamená,že odtud i pocházím a i kdyby,tak Vám to může být úplně jedno.Ale chápu,že odvracíme schválně pozornost od tématu.Pane Oršulíku mluvíte mi z duše.,,Podle toho to v té naší republice vypadá",když ani hospodář neví,že se říje nenarušuje předčasným vábením a vábí se až po říji,kdy srnci už nemají srny.Bohužel hodně mysl.hosp.o myslivosti moc neví a podle toho to tady tak vypadá,zde názorná ukázka.Ještě,že je možnost lovit v soukromých honitbách,kde tito rádoby myslivci nejsou vítáni.Jinak věřím,že Prahu nemáte rád,jelikož Váš orientační smysl,je na bodě nula,proto chodíte do lesa jen v doprovodu,aby jste se vůbec vrátil aspoň do konce roku domu.Hodně štěstí! PS: navigace by Vám možná pomohla,vlastně ne,to by jste nepochopil,tak raději zase s kamarádem Hanyšem....
1.8.2011 12:15 vložil Vojtěch Molnár
Co napsal Pavel je pravda. Pokud se vábí srnec brzo naruší se tím říje. Ale tady je názorně vidět příklad Lovu. Není to tak dávno co kolega Oršulík hanil trofej jednoho srnečka v roce jehož výška byla 2 a 3 cm, ale měl náznak na vidličku...kolega Oršulík v tom viděl velký problém a tento srnec byl pro něj vysoce chovný byt i jeho hmotnost byla 5kg. A pak se člověk podívá na zdejší fotku a vidí daleko větší škodu než u toho slabého srnečka. Tady zůstává rozum stát! Navíc je to myslivecký hospodář! Zamyslete se nad sebou trochu! Ještě jednou Lovu Zdar k dobrému srnci!
Co napsal Pavel je pravda. Pokud se vábí srnec brzo naruší se tím říje. Ale tady je názorně vidět příklad Lovu. Není to tak dávno co kolega Oršulík hanil trofej jednoho srnečka v roce jehož výška byla 2 a 3 cm, ale měl náznak na vidličku...kolega Oršulík v tom viděl velký problém a tento srnec byl pro něj vysoce chovný byt i jeho hmotnost byla 5kg. A pak se člověk podívá na zdejší fotku a vidí daleko větší škodu než u toho slabého srnečka. Tady zůstává rozum stát! Navíc je to myslivecký hospodář! Zamyslete se nad sebou trochu! Ještě jednou Lovu Zdar k dobrému srnci!
25.7.2011 09:24 vložil Pavel Oršulík
Přesně tak Jirko, v Praze byli, jsou a budou vždy nejchytřejší lidé a pravdou je jen to, co řeknou oni. Podle toho to v té naší republice vypadá.
Přesně tak Jirko, v Praze byli, jsou a budou vždy nejchytřejší lidé a pravdou je jen to, co řeknou oni. Podle toho to v té naší republice vypadá.
24.7.2011 23:38 vložil jirka hanys
Pavle,tak to byla rada z Václaváku.Tam tomu rozumí.
Pavle,tak to byla rada z Václaváku.Tam tomu rozumí.
22.7.2011 14:33 vložil Pavel Sedlický
Jinak lovu zdar a omlouvám se za tu hladovost.Ale znám hodně lidí,jen aby už zahájili vábení,přitom akorát naruší říji.Vábit v půli července je brzo.To nejen můj názor.Jinak parádní trofej.
Jinak lovu zdar a omlouvám se za tu hladovost.Ale znám hodně lidí,jen aby už zahájili vábení,přitom akorát naruší říji.Vábit v půli července je brzo.To nejen můj názor.Jinak parádní trofej.
22.7.2011 13:18 vložil Pavel Sedlický
Nezlobte se na mě,ale jako hospodář vábit na srnce už 15.7.??? Znám profesionální vábiče,kolegy myslivce,kteří by nikdy nevábili už v červenci.Narušuje se tím akorát průběh říje.Ano,někde začíná říje dříve,ale nejdříve vábit od 1.8.v žádném případě,ne dříve!!Tohle je hladovost,jen,aby ho neulovil někdo jiný,smutné...a s myslivostí to nemá nic společného.
Nezlobte se na mě,ale jako hospodář vábit na srnce už 15.7.??? Znám profesionální vábiče,kolegy myslivce,kteří by nikdy nevábili už v červenci.Narušuje se tím akorát průběh říje.Ano,někde začíná říje dříve,ale nejdříve vábit od 1.8.v žádném případě,ne dříve!!Tohle je hladovost,jen,aby ho neulovil někdo jiný,smutné...a s myslivostí to nemá nic společného.
20.7.2011 10:13 vložil Pavel Černý
Pane Donaťák, z určitých důvodů se nechci na tomto webu chlubit. Když mi pošlete mailovou adresu na cerny zavináč egp.cz, tak vám ty srnce ukážu.
Pane Donaťák, z určitých důvodů se nechci na tomto webu chlubit. Když mi pošlete mailovou adresu na cerny zavináč egp.cz, tak vám ty srnce ukážu.
20.7.2011 09:29 vložil Pavel Černý
Pane Oršulík, vy jste o lovu čtyřletých šesteráků opravdu nepsal, ale napsal jste, že tento srnec má podle prvotního odhadu 120b. (jestli je to alespoň po zvážení vyschlé trofeje, tak to beru), ale také jste napsal, že předloni měl určitě 130b. - a to už je tvrzení hodně smělé. Oni totiž tihle chlubivci ve II. v. t. bývají často "papíroví", tj. lehoučcí (i lebka těžkne každým rokem)a navíc hmota nad slechy je dobře vidět, ale objem dělají hlavně dolní části lodyh a ty tu bývají ještě slabší. Já jen prosím: nenavádějte tu zcela zcestným tvrzením o bodové kulminaci ve čtyřech letech začínající myslivce k předčasnému lovu trofejových srnců. Oni totiž často nemají dostatečnou sebekázeň a každé zdůvodnění se jim hodí. Máme v honitbě ulovené dva pětileté, jejichž foky vyráží dech, ale na medaili nedosáhli. Naopak čtyři (6,7,7 a 8let) ano.
Pane Oršulík, vy jste o lovu čtyřletých šesteráků opravdu nepsal, ale napsal jste, že tento srnec má podle prvotního odhadu 120b. (jestli je to alespoň po zvážení vyschlé trofeje, tak to beru), ale také jste napsal, že předloni měl určitě 130b. - a to už je tvrzení hodně smělé. Oni totiž tihle chlubivci ve II. v. t. bývají často "papíroví", tj. lehoučcí (i lebka těžkne každým rokem)a navíc hmota nad slechy je dobře vidět, ale objem dělají hlavně dolní části lodyh a ty tu bývají ještě slabší. Já jen prosím: nenavádějte tu zcela zcestným tvrzením o bodové kulminaci ve čtyřech letech začínající myslivce k předčasnému lovu trofejových srnců. Oni totiž často nemají dostatečnou sebekázeň a každé zdůvodnění se jim hodí. Máme v honitbě ulovené dva pětileté, jejichž foky vyráží dech, ale na medaili nedosáhli. Naopak čtyři (6,7,7 a 8let) ano.
20.7.2011 08:55 vložil Pavel Oršulík
To že bychom mohli lovit čtyřleté šesteráky a navíc před říjí taky nikdo nevyslovil. Nebo jsem něco přehlédl?
To že bychom mohli lovit čtyřleté šesteráky a navíc před říjí taky nikdo nevyslovil. Nebo jsem něco přehlédl?
19.7.2011 21:35 vložil Daniel Donaťák
Na těchto stránkách je docela dost srnců,kteří se dožili 6 a více let. Rád by jsem mezi něma viděl alespoň jednoho,který si šáhnul na medaili.
Na těchto stránkách je docela dost srnců,kteří se dožili 6 a více let. Rád by jsem mezi něma viděl alespoň jednoho,který si šáhnul na medaili.
18.7.2011 20:31 vložil Jiří Lengyel,starší
Souhlasím bez výhrad s panem Černým,jak si všichni fandí,že pětiletý srnec je za zenitem a proto je nutné lovit čtyřleté,abychom o něco nepřišli a ještě lépe před říjí.Výmluvy,že takové a ještě lepší necháváme pro chov dnes neobstojí.Určitě nejsme na tom v chovu srnčí zvěře tak dobře(až na vyjímky),že bychom mohli lovit silné šesteráky ve čtyřech letech a navíc ještě před říjí.Kdo to tvrdí,je podle mého trochu pokrytec,který si zdůvodní cokoliv.Proto ještě jednou opakuji výstižná slova pana Černého:Kulminují ve čtyřech,protože se pěti nedožijí....
Souhlasím bez výhrad s panem Černým,jak si všichni fandí,že pětiletý srnec je za zenitem a proto je nutné lovit čtyřleté,abychom o něco nepřišli a ještě lépe před říjí.Výmluvy,že takové a ještě lepší necháváme pro chov dnes neobstojí.Určitě nejsme na tom v chovu srnčí zvěře tak dobře(až na vyjímky),že bychom mohli lovit silné šesteráky ve čtyřech letech a navíc ještě před říjí.Kdo to tvrdí,je podle mého trochu pokrytec,který si zdůvodní cokoliv.Proto ještě jednou opakuji výstižná slova pana Černého:Kulminují ve čtyřech,protože se pěti nedožijí....
18.7.2011 11:20 vložil Pavel Černý
Přeji upřímné Lovu zdar k dobrému srnci! Nedá mi to ale nereagovat na tvrzení o bodové kulminaci ve čtyřech letech. Měli byste pravdu, kdyby se bodovala délka lodyh a výsad + vzhledové body. Jenže metoda CIC je taková, že rozhodující je hmotnost (včetně lebky) a objem. A ty v žádném případě u zdravého srnce ve čtyřech letech nekulminují! Mám ulovené dva stříbrné sedmileté srnce, znal jsem je "důvěrně" 5 resp. tři roky a nikdy nebyli silnější. U sousedů mají nejsilnějšího srnce okresu (153,35 b.) uloveného v osmi letech. Schoz z předcjozího roku je slabší. Ke stejným závěrům došel i P. Scherer, i když se srnci v zajetí (ale jen tak může spolehlivě porovnat shozy). Takže můj názor: ANO, srnci většinou kulminují ve čtyřech letech, protože pěti se nedožijí...
Přeji upřímné Lovu zdar k dobrému srnci! Nedá mi to ale nereagovat na tvrzení o bodové kulminaci ve čtyřech letech. Měli byste pravdu, kdyby se bodovala délka lodyh a výsad + vzhledové body. Jenže metoda CIC je taková, že rozhodující je hmotnost (včetně lebky) a objem. A ty v žádném případě u zdravého srnce ve čtyřech letech nekulminují! Mám ulovené dva stříbrné sedmileté srnce, znal jsem je "důvěrně" 5 resp. tři roky a nikdy nebyli silnější. U sousedů mají nejsilnějšího srnce okresu (153,35 b.) uloveného v osmi letech. Schoz z předcjozího roku je slabší. Ke stejným závěrům došel i P. Scherer, i když se srnci v zajetí (ale jen tak může spolehlivě porovnat shozy). Takže můj názor: ANO, srnci většinou kulminují ve čtyřech letech, protože pěti se nedožijí...
17.7.2011 19:21 vložil Jiří Fof
Pavle,Lovu zdar ještě jednou tady na stránkách. Těch šest jsem tipoval. Dobrý srnec a samozřejmě i komentář k dotazům.
Pavle,Lovu zdar ještě jednou tady na stránkách. Těch šest jsem tipoval. Dobrý srnec a samozřejmě i komentář k dotazům.
17.7.2011 18:16 vložil jiří marek
Hospodář na svém místě. Upřímné lovu zdar Pavle!
Hospodář na svém místě. Upřímné lovu zdar Pavle!
17.7.2011 13:08 vložil Tomáš Nožička
Lovu Zdar dobrý srnec
Lovu Zdar dobrý srnec
17.7.2011 08:11 vložil Erika Doležalová
Tak to u nás není po říji ještě ani známka. Většinou začíná až koncem července, takže odhaduju, že mají ještě tak týden čas.
Tak to u nás není po říji ještě ani známka. Většinou začíná až koncem července, takže odhaduju, že mají ještě tak týden čas.
17.7.2011 02:03 vložil Miroslav Ročňák
LOVU ZDAR!! Paráda.
LOVU ZDAR!! Paráda.
16.7.2011 19:40 vložil Hynek Stejskal
Lovu zdar! Dobrý srnec! A mj. i povedené foto a parádní komentář s výkaldem. Gratuluji ke vzornému hospodaření...
Lovu zdar! Dobrý srnec! A mj. i povedené foto a parádní komentář s výkaldem. Gratuluji ke vzornému hospodaření...
16.7.2011 19:25 vložil crlikk
Dobrá trofej.Příjměte gratulaci a Lovu zdar!!!!
Dobrá trofej.Příjměte gratulaci a Lovu zdar!!!!
16.7.2011 17:36 vložil Jiří Lengyel,starší
Srdečné blahopřání-Lovu zdar!
Srdečné blahopřání-Lovu zdar!
16.7.2011 16:32 vložil Josef Vršan
Lovu zdar - plně souhlasím s názorem D. Donaťáka i Oršulíka ohledně vrcholu ve 4 letech u srnců.U nás v Jesenikách říje ještě v lesní honitbě neprobihá to jen tak pro přehled a informaci. Jinač k srnci - dobrý srnec 1*.
Lovu zdar - plně souhlasím s názorem D. Donaťáka i Oršulíka ohledně vrcholu ve 4 letech u srnců.U nás v Jesenikách říje ještě v lesní honitbě neprobihá to jen tak pro přehled a informaci. Jinač k srnci - dobrý srnec 1*.
16.7.2011 16:13 vložil Milan Jirmann
Velice dobrý srnec. LOVU ZDAR!!!
Velice dobrý srnec. LOVU ZDAR!!!
16.7.2011 15:34 vložil Vojtěch Molnár
Upřímné Lovu Zdar! Je to přesně tak jak zde už bylo napsáno otom výsledku. V jedné literatuře jsem se dokonce dočetl že srnci mají dva vrcholy, jeden právě v období 4 let a druhý někde kolem 7-8 roku.
Upřímné Lovu Zdar! Je to přesně tak jak zde už bylo napsáno otom výsledku. V jedné literatuře jsem se dokonce dočetl že srnci mají dva vrcholy, jeden právě v období 4 let a druhý někde kolem 7-8 roku.
16.7.2011 14:33 vložil Pavel Oršulík
Danieli díky za gratulace. Srnce znám 3 roky, předloni měl určitě 130 bodů a více. Loni už šel zpátky, ale nepodařilo se mi ho ulovit.
Danieli díky za gratulace. Srnce znám 3 roky, předloni měl určitě 130 bodů a více. Loni už šel zpátky, ale nepodařilo se mi ho ulovit.
16.7.2011 14:12 vložil Daniel Donaťák
Naprosto souhlasím s názorem,že srnec je na vrcholu ve 4 letech. Zároveň je jasné,že i v 6 nebo v 7 letech se najde "dobrý srnec",jako v tomto případě. Já bych ho chtěl ale vidět ve 4 letech. Troufám si tvrdit,že těch bodů by dal o mnoho více. Ulovení takového srnce,je názorná ukázka, proč vlastně zvěř chováme. Chováme ji proto,aby jsme mohli "sklízet" ovoce naší práce a činnosti. Ještě jednou gratuluji.
Naprosto souhlasím s názorem,že srnec je na vrcholu ve 4 letech. Zároveň je jasné,že i v 6 nebo v 7 letech se najde "dobrý srnec",jako v tomto případě. Já bych ho chtěl ale vidět ve 4 letech. Troufám si tvrdit,že těch bodů by dal o mnoho více. Ulovení takového srnce,je názorná ukázka, proč vlastně zvěř chováme. Chováme ji proto,aby jsme mohli "sklízet" ovoce naší práce a činnosti. Ještě jednou gratuluji.
16.7.2011 13:52 vložil Pavel Oršulík
Do říje necháváme jít dostatek 3-5 letých srnců obdobně založených a i bodově silnějších. Zajímavé je, že v naší oblasti (potvrzeno i v ostatních okolních honitbách) se zdá, že srnci jsou na vrcholu již asi ve 4 letech. Ještě mě, coby mysliveckého hospodáře, těší, že je to výsledek naší činnosti. Když jsme honitbu před 8 lety přebírali, tak byl problém nalézt 4letého srnce, poměr samčí a samičí zvěře byl asi 1 : 8-10. Proto jsme se od začátku zaměřili na průběrný odlov holé zvěře, s tímž že i u mladé se lovily převážně srnčata samičího pohlaví. Za r. 2004-2010 jsme ulovili 577 ks srnčí zvěře, z toho jen 157 ks srnců, z nich 135 srnců v I. věkové třídě. A po těch letech se dostavují plody chovatelské činnosti. Obdboné to bylo i u zvěře daňčí, v honitbě byli jen vařečkáři a poměr 1 : 15. Uloveno bylo 396 ks, z toho 341 ks holé, 55 daňků (44 v I.v.t.). A dnes není medailový daněk žádnou vzácností.
Do říje necháváme jít dostatek 3-5 letých srnců obdobně založených a i bodově silnějších. Zajímavé je, že v naší oblasti (potvrzeno i v ostatních okolních honitbách) se zdá, že srnci jsou na vrcholu již asi ve 4 letech. Ještě mě, coby mysliveckého hospodáře, těší, že je to výsledek naší činnosti. Když jsme honitbu před 8 lety přebírali, tak byl problém nalézt 4letého srnce, poměr samčí a samičí zvěře byl asi 1 : 8-10. Proto jsme se od začátku zaměřili na průběrný odlov holé zvěře, s tímž že i u mladé se lovily převážně srnčata samičího pohlaví. Za r. 2004-2010 jsme ulovili 577 ks srnčí zvěře, z toho jen 157 ks srnců, z nich 135 srnců v I. věkové třídě. A po těch letech se dostavují plody chovatelské činnosti. Obdboné to bylo i u zvěře daňčí, v honitbě byli jen vařečkáři a poměr 1 : 15. Uloveno bylo 396 ks, z toho 341 ks holé, 55 daňků (44 v I.v.t.). A dnes není medailový daněk žádnou vzácností.
16.7.2011 13:49 vložil Daniel Donaťák
Lovu zdar! Srnec má dobrou hmotu. Jinak už není před říji,ale říje už probíhá. A to nejen u nás ,ale informace mám i z jiných revírů po celé ČR. Zároveň tím nechci tvrdit,že probíhá všude.
Lovu zdar! Srnec má dobrou hmotu. Jinak už není před říji,ale říje už probíhá. A to nejen u nás ,ale informace mám i z jiných revírů po celé ČR. Zároveň tím nechci tvrdit,že probíhá všude.
16.7.2011 13:31 vložil Jan Kitzberger
Lovu zdar, opravdu dobrý srnec..
Lovu zdar, opravdu dobrý srnec..
16.7.2011 13:21 vložil Erika Doležalová
Srnec jistě velmi dobrý, ale není to škoda ulovit ho před říjí? Každopádně Lovu zdar.
Srnec jistě velmi dobrý, ale není to škoda ulovit ho před říjí? Každopádně Lovu zdar.
16.7.2011 13:04 vložil Terka Apeltová
Lovu zdar!!!!
Lovu zdar!!!!
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.