16 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

dobrý vietor
dobrý vietor
vloženo: 11.9.2019 09:25
autor: Miroslav Haško

úlovky (svět)

Barevná Kanada
Barevná Kanada
vloženo: 23.2.2015 08:08
autor: Děda z lesa

trofeje

Nejsilnější jelen p.Váchala
Nejsilnější jelen p.Váchala
vloženo: 16.2.2017 08:57
autor: Děda z lesa

zvěř v přírodě

Při lovu
Při lovu
vloženo: 5.3.2017 16:50
autor: Václav Vašíček

zbraně

PRO RADOST.
PRO RADOST.
vloženo: 20.9.2019 02:35
autor: Jaroslav Vlosovský

fotopast

...
...
vloženo: 24.5.2020 14:54
autor: Miroslav Svoboda

myslivecké umění

Vyřezávaná podložka pod "zbraně"
Vyřezávaná podložka pod "zbraně"
vloženo: 7.3.2018 15:50
autor: jirka krbeček
Statistika
  • 240430 fotek (4 dnes)
  • 8319 videí (1 dnes)
  • 333 odkazů (0 dnes)
  • 9588 inzerátů (3 dnes)
  • 284 diskuzí (0 dnes)
  • 757850 komentářů fotek (12 dnes)
  • 12997 komentářů videí (0 dnes)
  • 3351935 hlasování fotek (29 dnes)
  • 57113 hlasování videí (0 dnes)
  • 39083 registrovaných uživatelů
    1 dnes nových, 8 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Včerejší pěkný zážitek

Včera jsem zvažoval,kam jít na čekanou,nakonec padla volba ke pšenici do úseku zvaného Konšovice,jelikož tam prasátka začala dělat celkem slušné škody.Před osmou jsem se usadil na posed,a začal sledovat okolí.V osm hodin najednou začaly z přilehlých trnek do pšenice vycházet prasátka,napřed bachyňka tak 50kg asi se sedmi selátky z nichž byla dvě nádherně strakatá,pak další bachyňka tak 40kg ale v tý pšenici jsem neviděl zda vodí nebo ne.Prohlížel jsem si je dobrých dvacet minut,když najednou dvacet kroků před posedem vyšel kňourek lončák,tady už jsem neváhal,a prasátko ulovil.Loveno na dvacet kroků r.7X57 geco 10,7 v ohni,děkuji patronům za velmi pěkný zážitek.
vložil: Petr Šmída
vloženo: 21.6.2011 09:25
zobrazeno: 4085x
hodnocení: 33 hlasů



Komentáře:

29.6.2011 20:17 vložil Pavel Sedlický
Petře Lovu Zdar,máš pravdu a ostatní názory..na ty se vykašli,jen tak dál
22.6.2011 20:33 vložil PRÁŠIL FRANTIŠEK
Člověk žasne co tady občas napíšou kolegové o odlovu!Každopádně do konce čevence střílim jen knourky a obeznaný kus nevodící bachyně!p.Šmíd lovu zdar a hodně zážitků.
22.6.2011 12:07 vložil Petr Šmída
Pane Gross opravdu nemám zapotřebí lovit zvěř na MASO! já i táta lovíme a zvěřinu nejíme jestli vás to uklidní,kdyby selátka měli dvanáct kg tak lovím bez váhání,zvlášť když šlo o strakáče(kterého ještě nemám),ale na prcky max.do deseti kg mačkat nebudu,a věřte,že kdybych si byl jistý,že ta bachyňka některá nevodí,tak lovím.Pro pana Chadima-myslím,že není až takové umění rozpoznat v uválené pšenici na dvacet kroků v půl deváté večer pohlaví kusu :-),jestli to nevíte jak,tak se to dělá podle pohlavních orgánů :-D přeji vám všem v budoucnu mnoho úspěchů!
22.6.2011 07:11 vložil Josef Vršan
Lovu zdar
21.6.2011 22:20 vložil Vojtěch Molnár
Peto, ještě jednou upřímné Lovu Zdar! A díky za prasátko :-) Co se týče odstřelu je naprosto správný. Selátka jak sem viděl na tvém mobilu měla skoro ještě pruhy až na ty strakáče a bachynky slušný "maminy" takže vše je v pořádku. Dál si užívej pocity úspěšného Lovce
21.6.2011 21:19 vložil Martin Till
Lovu zdar!!1*
21.6.2011 18:09 vložil Michal Crhák
lovu zdar peťane
21.6.2011 15:43 vložil Ivan Procházka
Petře , dej příště bacha na tu kulovnici položenou přes úlovek .Já už přes hubu dostal,mě to samozřejmě nevadí ,ale jeden pán to tady těžce nese.Ještě jednou ,LOVU ZDAR,.
21.6.2011 15:34 vložil Ivan Procházka
Plný souhlas s Janem Novákem,u nás úplně stejný stav.Petrovi ,LOVU ZDAR,.
21.6.2011 15:15 vložil Radek Chadim
Na lovu 50 kg kňourka nevidím nic špatného, protože to žádný extra chovný kus není. Škody to sníží jako odlovení stejně staré bachyňky, prostě o jeden hladový krk méně. Mnohem více by mě ale zajímalo, jak se v tomto čase v porostu pozná lončák kňourek od bachyňky (a toto dokonalé rozpoznání už zde čtu tento týden podruhé) :-)
21.6.2011 14:59 vložil Kamil Gross
Pánové,nikdo tady nepsal o tom,lovit vodící bachyně!To má totiž naprosto opačný efekt!Psal jsem o lovu NEVODÍCÍCH bachyní a lončaček.A kdo to má poznat?No přeci ten,kdo mačká spoušť,je za to totiž plně zodpovědný!A co lovit v téhle době?No třeba právě ty 12kg selata.A proč ne?Že je na nich málo "masiska"??!! A kolik váží takový knoflík,nebo podzimní srnče?? Nepřepočítávejme všechno na balíčky do mrazáku.Pánové,všechno jde,jen se snažit a CHTÍT něco změnit! A o tom to je...
21.6.2011 14:39 vložil Petr Šmída
Lovcův Dík,souhlasím celkem s vašemi komentáři,ale nikdo po mně nechtějte lovit schválně bachyňku,která vodí,nebo prase u kterého si nejsem jistý a rovněž nebudu lovit selátko o váze do deseti kg,tento lončák také přišel s tlupkou a myslím,že tam bude delší dobu klid,měl na dodávku 45kg nemyslím,že by to bylo nějaké nadějné prase.pro P.Kitzbergera ano pšenice je opravdu vysoká,nicméně zrovna v tomhle úseku byla hodně poválená a požraná prasaty natolik,že bylo vydět až na holou zem.
21.6.2011 14:22 vložil Terka Apeltová
Přeji lovu zdar!!!
21.6.2011 14:18 vložil Arnošt Bárta
Petře upřímné Lovu zdar. Všeci máte podle mě v něčem pravdu. Ale ten lončák nemá ani 50 kg, tak co řešit. Dobře to napsal Tomio i pan Novák. Petr je sice mladý, ale má nastříleno 60 prasat a dobře ví co má lovit. Jen tak dál.
21.6.2011 14:10 vložil Tomáš Dvořáček
Výstižné....realita!!!
21.6.2011 13:48 vložil Jan Novák
Kamil a Jakub to je jak kniha moudra. To co pánové napsali je jistě pravda, ale co v tuto dobu lovit.Kňourky ne jsou nadějní,bachyňky lončačky, kdo na to má ulovit mámu od selat.Nevodící lončačky- jak na ně v pšenici uvidíš, která vede a která ne. Dvanácti kilová selata- ty ještě ne. Z pšenice ti přejdou do kukuřice zkrátí se den a už čekáš jen na pár měsíčních nocí,slyšíš je lámat v kukuřici a ven je nedostaneš. Z kukuřice ti přejdou do lesních komplexů k sousedům a ty je tam vyřadují na naháňkách, včetně již zmíněných kňourků a ločaček.Nezbývá jen plašit, plašit a zase plašit. Jak- no střelbou do vzduchu ne...
21.6.2011 13:46 vložil Jan Novák
Kamil a Jakub to je jak kniha moudra. To co pánové napsali je jistě pravda, ale co v tuto dobu lovit.Kňourky ne jsou nadějní,bachyňky lončačky, kdo na to má ulovit mámu od selat.Nevodící lončačky- jak na ně v pšenici uvidíš, která vede a která ne. Dvanácti kilová selata- ty ještě ne. Z pšenice ti přejdou do kukuřice zkrátí se den a už čekáš jen na pár měsíčních nocí,slyšíš je lámat v kukuřici a ven je nedostaneš. Z kukuřice ti přejdou do lesních komplexů k sousedům a ty je tam vyřadují na naháňkách, včetně již zmíněných kňourků a ločaček.Nezbývá jen plašit, plašit a zase plašit. Jak- no střelbou do vzduchu ne...
21.6.2011 13:31 vložil Milan Flora
Petře, Lovu Zdar!!!
21.6.2011 12:35 vložil Tomáš Dvořáček
Lovu zdar
21.6.2011 12:06 vložil Tomio
Takovéto myšlení tu bylo dříve a přetrvává. Bohužel. Ale, že škody narůstají je bohužel fakt, díky zemědělství řepka,kukuřice. Ale zase na druhou stranu tento kňourek podle mě nemá více jak 50kg, takže je zbytečné uvažovat o jeho chovnosti. Spíše si tyto rány odpouštějme u kukuřic, kde chodí lončáci kňourci o 70-80kg, tam už lze o chovnosti uvažovat, jó ale to by každej strejda nemohl tvrdit, že i 100kg je lončák a kňour se nějak zašije. A korunu tomu nasazují ti, kteří v rámci snižování škod, pouští teď 40kg vodící selata, to ani není lončák podle zubů a pak v rámci výjimky vemou 80kg bašku, ale to je v pořádku. Petrovi lovu zdar
21.6.2011 11:21 vložil Jakub Hušek
Rovněž souhlasím s Kamilem a zvolávám mu "vivat". Taky se mi nelíbí, že někdo loví tyto kňourky, kteří tím, že opustí tlupu jen dávají najevo, že na to mají a že z nich jednou budou dobří kňouři, kteří jsou v chovu potřeba z důvodu standardní hiererchie tlupy. Nechtěl jsem reagovat z důvodů, že by mě odsud za chvíli vypískali. Už tak dost, že "šiju" do těch, kteří loví chovné srnce před říjí atd. Je třeba se ale nad takovým počínáním pozastavit. Jak napsal Kamil, střelit v tomto období kňourka není žádné umění. Navštěvují zpravidla stejné místo a jsou opravdu důvěřiví. Bohužel doplácejí na to, že se na ně dobře střílí a že z každého takového jde udělat lončák, který byl v tlupě čítající 20 kusů a tenhle byl skoro nejslabší. Taky tím nenapadám Petra, takových, kteří zde střílí evidentní sekáče, je zde více. Měli bychom se nad sebou zamyslet. Jak můžeme chtít snižovat stavy černé zvěře, když nejsme schopni dodržet elementární zásady správného odstřelu černé zvěře. Jsme myslivci, ale musím se zeptat, myslíme ještě???!!! Kňourek už leží, takže "Lovu zdar".
21.6.2011 10:50 vložil Tomáš Palička
Lovu zdar.Jinak souhlas s Kamilem.
21.6.2011 10:39 vložil Jan Kitzberger
Také se přidávám a přeji LOVU ZDAR.. Jen bych se chtěl zeptat, jak byla velká ta selátka? U nás je pšenice do pasu (místy je řidší, ale nevím, zda bych viděl sele 20kg).. Děkuji za odpověď..
21.6.2011 10:17 vložil Kamil Gross
Předně lovu zdar k úlovku! Nechci nijak napadat Vaši osobu,ale již musím reagovat,a to i v souvislosti s Vašim snímkem.Píšete,že prasátka začínají dělat velké škody a přitom ulovíte kňourka.V tom není přece žádná logika a je to přesný opak toho,jak škody eliminovat.Všichni víme,že ulovit kňourka lončáka nebo sekáče není v této době žádný problém,tito jsou velmi důveřiví až hloupí.Pokud máte problém s vyššími stavy a se škodami,je třeba si počkat a lovit předně nevodící bachyňky a lončačky.Jedině tak dosáhnete úspěchu. A pokud budete nějaký rok šetřit tyto kňourky,můžete se dočkat i kvalitní a cenné trofeje,nehledě na nemalý přínos v koordinaci chrutí,které tito starší kňouři značně ovlivňují. Ale jak jsem přednesl,nechci Vás tím nijak napadat,jen jsem již musel reagovat na spoustu podobných fotografií,které se v posledním měsíci objevily.Lovu,lesu zdar.
21.6.2011 09:43 vložil Fergus
Lovu Zdar,,

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.