Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie

Životní
vloženo: 9.11.2025 10:27
autor: Josef Kouba
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2025
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17425)
- úlovky (svět) (2319)
- trofeje (4707)
- historie (3861)
- zvěř v přírodě (43855)
- zvěř v zajetí (3702)
- příroda (40051)
- lovecké výstavy (1564)
- lovecký pes (13572)
- zbraně (2621)
- lidé (4697)
- fotopast (16130)
- myslivecké umění (4885)
- myslivecký interiér (463)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7163) (3 dnes)
- ptactvo v přírodě (20778)
- hmyz v přírodě (7495)
- obojživelníci a plazi (1361)
- květiny a houby (15774)
- myslivecké stavby (3950)
- sokolnictví (511)
- ostatní (24711)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)

Kapitální...
vloženo: 5.2.2014 19:09
autor: Jagdforest
úlovky (svět)

Jelen
vloženo: 15.9.2015 12:34
autor: Radim Hlaváček
trofeje

uloveno NP Šumava, honitba Kašperskohorské městské lesy
vloženo: 18.9.2012 10:42
autor: Ondřej Koubek
zvěř v přírodě

Blízká setkání 3
vloženo: 24.3.2019 16:48
autor: Pavel Komárek
zbraně

Část mé sbírky
vloženo: 12.7.2014 15:54
autor: Karel Obrtál
fotopast

hlad,je hlad !
vloženo: 26.12.2019 11:29
autor: pali1
myslivecké umění

Portrét
vloženo: 7.4.2012 09:29
autor: Mgr. Ondřej Bělka
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
| « novější foto | starší foto » |
Krása jilmového dřeva1
Když jsem odtěžoval se svými rubači lesy pod Pálavou pro vznik Novomlýnských nádrží,tak jsem si koupil 15 m3 kulatiny.Dnes se asi bude toto nádherné dřevo těžko shánět.

Komentáře:
4.6.2020 21:14 vložil Blanka Klatovská
1***
1***
4.6.2020 09:26 vložil Svaťa Klement
1***
1***
4.6.2020 08:39 vložil Lubomír Prokeš
1****
1****
4.6.2020 01:23 vložil Jiří Wenzl
Podpálavský luh jsem v místě dnešní dolní nádrže jsem měl dobře zmapovaný - jilmových souší po řádění grafiózy tam bylo habaděj. Nedalo se už zjistit, jestli jde o polňák či vaz - snad jen podle stanoviště (uvnitř porostu stinný vaz, na osluněných okrajích lesa polostinný polňák). Předpokládám, že toto dřevo je z jilmu polního, vaz ho nemá tak pěkné. Stejně pěkné dřevo má i horský jilm - jeho grafiozní souše ve Chřibech jsem v sedmdesátých letech zpracovával na palivo. Bylo mi líto aby tak pěkné dřevo, které při řezání na cirkuli vonělo zvláštní vůní, šlo do kamen, ale moji prarodiče si cenili jeho výhřevnosti. Z horského jilmu jsem měl vynikající luk (šípy z jasanu), je totiž velmi houževnaté, dobře se opracovává na soustruhu - dávní řemeslníci (koláři) z nich vyráběli nejrůznější nástroje. Škoda, že m.j. i v souvislosti s grafiozou je tato dřevina na okraji hospodářského zájmu.
Podpálavský luh jsem v místě dnešní dolní nádrže jsem měl dobře zmapovaný - jilmových souší po řádění grafiózy tam bylo habaděj. Nedalo se už zjistit, jestli jde o polňák či vaz - snad jen podle stanoviště (uvnitř porostu stinný vaz, na osluněných okrajích lesa polostinný polňák). Předpokládám, že toto dřevo je z jilmu polního, vaz ho nemá tak pěkné. Stejně pěkné dřevo má i horský jilm - jeho grafiozní souše ve Chřibech jsem v sedmdesátých letech zpracovával na palivo. Bylo mi líto aby tak pěkné dřevo, které při řezání na cirkuli vonělo zvláštní vůní, šlo do kamen, ale moji prarodiče si cenili jeho výhřevnosti. Z horského jilmu jsem měl vynikající luk (šípy z jasanu), je totiž velmi houževnaté, dobře se opracovává na soustruhu - dávní řemeslníci (koláři) z nich vyráběli nejrůznější nástroje. Škoda, že m.j. i v souvislosti s grafiozou je tato dřevina na okraji hospodářského zájmu.
3.6.2020 21:26 vložil Jindřiška Padalíková
Břest má také krásnou kresbu ! 1****
Břest má také krásnou kresbu ! 1****
3.6.2020 20:57 vložil Roman Macho
Já mám rád Akát. Má nádhernou kresbu dřeva...
Já mám rád Akát. Má nádhernou kresbu dřeva...
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.










