16 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Když vás má Diana ráda!
Když vás má Diana ráda!
vloženo: 7.12.2020 10:47
autor: Karel Štěrba

úlovky (svět)

Rusko 2019
Rusko 2019
vloženo: 27.10.2019 04:23
autor: mirojevo

trofeje

Hotová trofej
Hotová trofej
vloženo: 2.8.2020 10:56
autor: Milan Jirmann

zvěř v přírodě

...pozor !
...pozor !
vloženo: 4.6.2013 17:23
autor: Vít Hlavica

zbraně

Kdo ho chce?
Kdo ho chce?
vloženo: 24.10.2015 22:52
autor: Karel Obrtál

fotopast

ja som ani nazaľahol....
ja som ani nazaľahol....
vloženo: 5.2.2020 12:29
autor: pali1

myslivecké umění

**
**
vloženo: 2.7.2016 09:18
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 239706 fotek (20 dnes)
  • 8279 videí (1 dnes)
  • 333 odkazů (0 dnes)
  • 9499 inzerátů (3 dnes)
  • 286 diskuzí (0 dnes)
  • 756998 komentářů fotek (40 dnes)
  • 12987 komentářů videí (0 dnes)
  • 3347714 hlasování fotek (170 dnes)
  • 57030 hlasování videí (0 dnes)
  • 38942 registrovaných uživatelů
    2 dnes nových, 16 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

liška a jení srnče...

vložil: Jan Rezek
vloženo: 18.7.2012 22:41
zobrazeno: 6613x
hodnocení: 23 hlasů



Komentáře:

26.2.2013 19:19 vložil Lumír Mikeška
A proto už konečně nechejme ty nevinné,,pronásledované lištičky.Vždyt je jich tak málo,a tak hned zítra jim vemu kus hovězího se svého mražáku.Podívám se hned na fotky z honů na drobnou,srnčí atd.,tam je to podle komentářů naprosto v pořádku.....
24.7.2012 13:26 vložil Pavel Kessler
Nesmírně si vážím a plně souhlasím s názorem pana Jiřího Lengyela.
21.7.2012 18:18 vložil jano k
Vychadzka co vychadzka vidim 10 lisok denne kto chce nech dojde :-).Ako nahle prestali hnojit je dostatok mysi atd a lisky maju hody
20.7.2012 10:38 vložil Ivo Ondráček
Roman Konstanz: Docela snadno. Je to jen pár let zpátky, kdy nám stavy lišek zdecimovala prašivina (moje teorie) a mělo to za následek jednu věc. Za rok nasedím a nachodím řekněme 150-200 čekaných a šoulaček a lišku jsem tehdy zahlédl jednou za tři měsíce. Na sněhu jsme pak obcházeli nory a překřížili sotva dvě tři liščí stopy. Stopu v měkké hlíně od čárující lišky jsem si u nás svého času i fotil, protože to byla nevídaná rarita. Dneska chodím na čekané a lišku vidím prakticky denně. Za minulých 30 dní viděno 9 lišek, z toho tři uloveny. Podle mě dost spolehlivý způsob, jak rozlišit, zda je lišek v revíru "pět a půl" nebo mnoho...
20.7.2012 07:29 vložil Milan Vrána
Samochodná sekačka se záběrem 9 metrů zmaří ročně srnčích životů jistě více, než nějaké lišky. Jen by mě zajímalo pane Ondráček, podle čeho stanovíte optimální počet lišek na jednotku plochy? Lišek se loví daleko více než dříve, nicméně bavíme se o lovu. Vyplynované nory a otrávené kusy se do statistik nepočítaly. Predátor se nikdy nepřemnoží tak, aby si poškodil potravní základnu. To umí jen člověk.
19.7.2012 22:55 vložil pavel hromádko
Vážený pan Lengyel to vystihnul, plně s ním souhlasím.
19.7.2012 17:39 vložil Ivo Ondráček
Tohle srnče je možná pozdní, ale ta ostatní srnčata, narozená před pár týdny zavčasu, ta lišky určitě "prověřily" taky. "Za oběť predátorům padne zvěř nemocná, přestárlá a čerstvě narozená/mladá..." tolik většinou říká chytrá kniha. U nás naštěstí nemáme hyeny/velké kočky, které by okukovaly rodící(kladoucí) srnu, takže to jen není tak dramaticky na očích. Po liškách se jde tak intenzivně proto, že jsou na desetinásobku přirozených stavů. Až bude jedna liška na 500ha, budu ji klidně polovinu roku filmovat a fotit...Jinak to o černé je pravda. Stavy černé jsou, kde jsou z důvodu prakticky nekonečné zásoby "chodících náplní do mrazáku" a každodenní možnosti ranky, nikoli obtížné ulovitelnosti. Lovu zdar!
19.7.2012 15:33 vložil Milan Vrána
Zajímavá myšlenka pane Novák. Říkal jsem si, že by nebylo na škodu srnčata nad 9 kg a srny nad 15 kg dát na dodávku. Střelec by neměl nic a pro příště by více přebíral a "myslel". Již delší dobu mám totiž pocit, že jde jen o sobeckou těžbu masa z volné přírody. Pane Lengyel, je vidět, že jste opravdový znalec přírody, čemuž se klaním. To ostatně je z Vašich komentářů, které si vždy rád přečtu, poznat.
19.7.2012 13:08 vložil Jan Novák
Pane Lengyel není co dodat. Pro pana Konstanze jen toto.Udělejte to v MS tak , že střelec střílí holou pro jiného člena a ne pro sebe. A uvidíte že budou střeleny ty nejmenší kusy... To se vsadím.
19.7.2012 12:49 vložil Martin Keller
K ulovení lišky lovu Zdar.Ted budu vypadat jak prdelolezec,ale Jirka to napsal přesně výstižně a pravdivě.Neberte to jako rejpání a co ten levý bok? :-)
19.7.2012 11:47 vložil Stanislav Kavalír
Souhlas s p.Lengyelem!!!
19.7.2012 10:55 vložil Jiří Lengyel,starší
Vážení,neustále se zde setkáváme s objevy,které byly již dávno,dávno objevené a proto zde vidíme fotografie ulovených lišek,jednou se zajíčkem,s domácí slepicí a i se zadáveným srnčetem jako důkaz,že ty lišky jsou nejhorším nepřítelem všeho živého v přírodě a proto je musíme hubit na potkání-jsou škodná!Mimochodem tento termín již dávno není ani v Zákoně o myslivosti,to všichni,co absolvovali normální Myslivecký kurz by měli vědět.Kdo tedy zná biologii zvěře ví,že liška je šelma,podle toho se chová a "Bohužel" i živí.Není tedy nic objevného,že liška také zadáví i zvěř,kterou bychom chtěli mít jen pro sebe.Nioho nenapadne,aby mluvil o černé zvěři jako o škodné,kdo jednou viděl,jak bachyně se selaty trhá za živa srnče,je to můj případ i když to byl pohled hrozný,nenapadlo mě tu bachyni zastřelit,jak se to děje s liškami,které ty buď myši,slepice,zajíčky i srnčata nesou mladým do nory....Je zde hodně zkušených myslivců,kteří mohou potvrdit,jak na pískání srnčete na vábničku v srnčí říji přivábili prasata,proč asi?Někdy a to se možná rouhám,někomu nejde ani tak o záchranu užitkové zvěře tím,že loví lišky z jara,jako o dobré vystřelení na živý terč,to musím předeslat,že nepatřím k blbým ochranářům,jak jsme zde některými nazýváni,jsem myslivec,podstatně déle jak zde někteří,jen lovím(sice nyníjiž zřídka)s pokorou ke všemu živému,co nám na tomto světě ještě zbylo....Proto si nemusím ukládat do PC fotografie ulovených lišek s zadávenými zajíčky,abych měl důkaz,že ty lišky skutečně jsou ta nejhorší"škodná",abych použil termím,který je zde běžný,je to věc známá,co svět světem stojí,neobjevujme již dávno objevené,liška byla stvořena jako šelma,kdyby byla býložravec,žrala by jetel.....
19.7.2012 08:22 vložil Milan Vrána
Ladislave, bylo to myšleno obecně, jak to vesměs funguje. Já srnčata lovím do konce října dle přebarvování. Osobně mám strop dle našich podmínek do 9 kg. Nejhorší, co může být, je rozdělovat zvěř holou členům na podíly. Pak se nesmyslně vybíjí nejsilnější kusy.
19.7.2012 07:44 vložil LADISLAV KALOUSEk
LOVU ZDAR!!!............hlad je hlad a potravní řetězec je nemilosrdný. jinak označení " mrcha zrzavá"........nevidím na tom nic špatného z hlediska mysliveckého slengového popisu.....slovo " mrcha " se pro lišku běžně používá v mysliveckých beletriích hlavně z okolí lašska a severní moravy..co se týče myslivecké mluvy tento název tam nenajdeme ale každý kraj má své typické názvosloví i v myslivecké mluvě...to co se zdá třeba pražákovi nenormální je pro moraváka zcela běžné(nic proti pražákům)....LOVU LESU!
19.7.2012 07:41 vložil Ladislav Bacina
Romane vy lovíte srnčata jen proto že na nich něco je do pekáče??!!No to potěš koště.S takovou přijít za našim hospodářem,tak tě vyrazí se slovi:masáku za.....
19.7.2012 07:15 vložil Milan Vrána
Pokud je fotka z dnešních dnů, nějak bych se nad tím nepozastavoval, protože srnče je slabé. Na podzim by ho stejně nikdo neulovil, neb na něm "nic není". Tudíž jde o přírodní výběr, ostatně od toho tu predátoři jsou. A propos, za slovo "škodná" se na Mendelově univerzitě vyhazovalo ze zkoušky.
19.7.2012 07:04 vložil Jiří DOHNAL
LOVU Zdar. Já mám k dnešnímu dni uloveny 3 liščata a kolega poslední chytil do sklopce. Takže liščí máma už zůstala v noře sama. Tak teď jen doufám, že když už nebude muset krmit mladé, že zůstane u těch myší .....???????
18.7.2012 23:56 vložil Mgr. Ondřej Bělka
Pane Petrželko, název- "mrcha zrzavá" zrovna nepoukazuje na jakoukoliv úctu ke zvěři i když je to liška obecná zařazena do kasty "škodná" Pokud se také tak vyjadřujete, jen to o Vás vypovídá to, co si většina nemyslivců myslí o Vašem vztahu ke zvěři. A za další pane kolego, já nikde nepsal že pan Žíla napsal něco myslivecky nenormálního, naopak se domnívám, že takovéto vyjadřování je bohužel pro (některé) myslivce normou.
18.7.2012 23:41 vložil jiří petrželka
Nemyslím si, že je na vyjadřování pana Žíly něco myslivecky nenormálního, ale na Vašem stálém poučování a umravňování určitě...
18.7.2012 23:30 vložil František Havran
Lovu zdar. Škoda, že se nepodařilo jí ulovit o několik okamžiků dříve...
18.7.2012 23:22 vložil Mgr. Ondřej Bělka
Pane Žílo, zkuste se přemoci a vyjadřujte se jako myslivec. Vzhledem k hojnému navštěvování širší veřejnosti to není od věci.
18.7.2012 23:07 vložil Pavel Žíla
Mrcha zrzavá...
18.7.2012 22:43 vložil Jan Rezek
její srnče...
18.7.2012 22:43 vložil Jan Rezek
její srnče...

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.