
Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie

Moje lásky
vloženo: 28.1.2025 19:07
autor: Jaruška
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2025
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17305)
- úlovky (svět) (2224)
- trofeje (4703)
- historie (3860)
- zvěř v přírodě (43320) (1 dnes)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39622) (1 dnes)
- lovecké výstavy (1564)
- lovecký pes (13557)
- zbraně (2604)
- lidé (4676) (1 dnes)
- fotopast (15885) (1 dnes)
- myslivecké umění (4870)
- myslivecký interiér (460)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7135)
- ptactvo v přírodě (20505) (7 dnes)
- hmyz v přírodě (7036) (2 dnes)
- obojživelníci a plazi (1347)
- květiny a houby (15608)
- myslivecké stavby (3946)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24593)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)

Rychlé TRIO.
vloženo: 6.12.2017 09:36
autor: Daniel Donaťák
úlovky (svět)

Sibiř
vloženo: 1.9.2017 20:46
autor: František Strnad
trofeje

Rarita k pětačtyřicatinám
vloženo: 1.10.2016 12:47
autor: Stanislav Schaffer
zvěř v přírodě

ukecaný šéf
vloženo: 6.10.2017 19:25
autor: Rastislav Rejko
zbraně

Milenky mého mysliveckého dědu a přítele v jednom...
vloženo: 3.4.2013 21:26
autor: František Mlčoch
fotopast

**
vloženo: 26.1.2020 10:36
autor: Rostislav Jurdič
myslivecké umění

Rys..
vloženo: 5.3.2013 18:58
autor: Marek Horňák
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Sen každého z nás
Maďarsko
vložil: JUDr. Norbert Horváth
vloženo: 26.9.2016 10:17
zobrazeno: 3988x
hodnocení: 14 hlasů
vloženo: 26.9.2016 10:17
zobrazeno: 3988x
hodnocení: 14 hlasů
Komentáře:
5.10.2016 10:13 vložil Jiří Lengyel,starší
:-)))
:-)))
5.10.2016 08:49 vložil Tomáš Němec
Měl jsem to štěstí, jelena mnicha ulovit. Z jelena mám i shozy dva roky na zpět. Mezi jednotlivými roky je znát značný úbytek hmoty. Jelen v době ulovení byl normálně zapojen v říjí. Troubila měl u sebe 4kusy holé. Věk byl stanoven rozbrusem stoličky na 15let. Ráže byly plně vyvinuté. To jen moje zkušenost.
Měl jsem to štěstí, jelena mnicha ulovit. Z jelena mám i shozy dva roky na zpět. Mezi jednotlivými roky je znát značný úbytek hmoty. Jelen v době ulovení byl normálně zapojen v říjí. Troubila měl u sebe 4kusy holé. Věk byl stanoven rozbrusem stoličky na 15let. Ráže byly plně vyvinuté. To jen moje zkušenost.
2.10.2016 15:28 vložil Jiří Lengyel,starší
Jane Hrozný,povídejte,to by mohlo být záživnější jak ty parohy...:-)))
Jane Hrozný,povídejte,to by mohlo být záživnější jak ty parohy...:-)))
2.10.2016 14:15 vložil Jan Hrozný
Zdravím. Přispěju s trochou zrna do mlýna. Jakýsi pan Lincoln se v sedmdesátých letech mnichovitostí zabýval a zkoumal ji. Jedná se o genetickou mutaci. Takovýto jelen skutečně nikdy za celý svůj život paroží nenasadí. Tedy dle pana Lincolna. Věřím mu. :-) Nikdy se mi nepoštěstilo takového jelena vidět. I když jsem znal jednu laň jeptišku... ale to už je na jiné vyprávění.
Zdravím. Přispěju s trochou zrna do mlýna. Jakýsi pan Lincoln se v sedmdesátých letech mnichovitostí zabýval a zkoumal ji. Jedná se o genetickou mutaci. Takovýto jelen skutečně nikdy za celý svůj život paroží nenasadí. Tedy dle pana Lincolna. Věřím mu. :-) Nikdy se mi nepoštěstilo takového jelena vidět. I když jsem znal jednu laň jeptišku... ale to už je na jiné vyprávění.
1.10.2016 11:06 vložil Jiří Lengyel,starší
Jen podotknu vím ,že jsi chytrá holka,mnohé myslivce muže by jsi mohla strčit do kapsy se vším co jsi napsala souhlasím,jo,vše se na světě vyvíjí,myslivost nevyjímaje ale někdy Bohužel k horšímu,mozí znají jeleny jen přes puškohled na jejich a zvěře škodu,to ale nepředěláme,škoda....Měj se hezky Jirka
Jen podotknu vím ,že jsi chytrá holka,mnohé myslivce muže by jsi mohla strčit do kapsy se vším co jsi napsala souhlasím,jo,vše se na světě vyvíjí,myslivost nevyjímaje ale někdy Bohužel k horšímu,mozí znají jeleny jen přes puškohled na jejich a zvěře škodu,to ale nepředěláme,škoda....Měj se hezky Jirka
30.9.2016 21:00 vložil Jiří Lengyel,starší
Eriko,díky za odpověď ale oslovit jsi mě mohla,jako já Tebe.....
Eriko,díky za odpověď ale oslovit jsi mě mohla,jako já Tebe.....
30.9.2016 18:52 vložil Erika Doležalová
Souhlasím, že zrovna zde asi není to pravé místo na diskuzi o problematice parožení :-) Ale obávám se, že mnohé poznatky z let minulých jsou již v době dnešní jaksi překonány, přehodnoceny či detailněji prozkoumány. Hladina testosteronu jistě význam má, ale obávám se, že ne zrovna pro růst paroží :-) Osobně jsem sice nikdy neviděla dospělého jelena zcela bez paroží, ale před pár lety jsem střelila koloucha, který měl pouze jednu ráži a ještě poměrně malou. Vzhledově (zejm. šířka lebky a "výraz") vypadal spíše jako laňka. No, možná kdyby nebyl tehdy uloven, třeba by právě z něj byl onen "jelen bez paroží" :-) To už se nedozvím. Škoda, že v tomto směru nejsou žádné exaktní studie a "pokusy", všichni se spíše ženou za maxi trofejemi a tak se zkoumá vliv krmení, počasí či politické situace :-) na mohutnost trofeje a objektivní studie v tomto ohledu (tedy "špatné" parožení) schází. Ale jak jsem napsala výše a minule, myslím si, že nízká hladina testosteronu se na vzniku "malého" paroží až tak nepodílí (viz např. srnci parukáči - většinou nemají vyvinuté ráže a v "domácím" chovu po aplikaci syntetického hormonu paruku vytloukají a shazují..)
Souhlasím, že zrovna zde asi není to pravé místo na diskuzi o problematice parožení :-) Ale obávám se, že mnohé poznatky z let minulých jsou již v době dnešní jaksi překonány, přehodnoceny či detailněji prozkoumány. Hladina testosteronu jistě význam má, ale obávám se, že ne zrovna pro růst paroží :-) Osobně jsem sice nikdy neviděla dospělého jelena zcela bez paroží, ale před pár lety jsem střelila koloucha, který měl pouze jednu ráži a ještě poměrně malou. Vzhledově (zejm. šířka lebky a "výraz") vypadal spíše jako laňka. No, možná kdyby nebyl tehdy uloven, třeba by právě z něj byl onen "jelen bez paroží" :-) To už se nedozvím. Škoda, že v tomto směru nejsou žádné exaktní studie a "pokusy", všichni se spíše ženou za maxi trofejemi a tak se zkoumá vliv krmení, počasí či politické situace :-) na mohutnost trofeje a objektivní studie v tomto ohledu (tedy "špatné" parožení) schází. Ale jak jsem napsala výše a minule, myslím si, že nízká hladina testosteronu se na vzniku "malého" paroží až tak nepodílí (viz např. srnci parukáči - většinou nemají vyvinuté ráže a v "domácím" chovu po aplikaci syntetického hormonu paruku vytloukají a shazují..)
30.9.2016 13:06 vložil Jiří Lengyel,starší
Eriko,nechci se pouštět do nic,pro mnohé nic neříkajícíc polemik a tak jen krátce.Já sám jsem název Mnich prvně četl v již zmíněné lovecké povídce ani od starších klegů jsem neslyšel.Ale někdy v roce 1962-3 byl Vlánech na přednášce známý doktor Bubeník na ukázku jsme připavili několik shozů a trofejí,mezi nimi i jednu z uhynulého starého jelena s téměř"nic" na hlavě.Dozvěděli jsme se,právě nedostatek samčího hormonu ,který má přímou souvislost s celým celým problémem tvorby paroží zapřičiňuje právě u těchto jelenů nízkou schopnost tvorby parohu.A k tomu názvu Mnich.Natuto otázku pravil zmíněný:Sám jsem se o to zajímal,zjistil jsem,že jde o termín ryze český a traduje se,že jej vymyslel Pozořický Josef Žalman v přeneseném slova smyslu jako osobu věkem sešlou".Jistě tedy ne mladíci,kteří mají pohlavních hormonů na rozdávání.Víc nevím,asi Ty máš jiné poznatky ale mě to celý život stačilo a nebudu se pídit po možná novějších poznatcíc,v přírodě je vše možně-Zdravím Jirka
Eriko,nechci se pouštět do nic,pro mnohé nic neříkajícíc polemik a tak jen krátce.Já sám jsem název Mnich prvně četl v již zmíněné lovecké povídce ani od starších klegů jsem neslyšel.Ale někdy v roce 1962-3 byl Vlánech na přednášce známý doktor Bubeník na ukázku jsme připavili několik shozů a trofejí,mezi nimi i jednu z uhynulého starého jelena s téměř"nic" na hlavě.Dozvěděli jsme se,právě nedostatek samčího hormonu ,který má přímou souvislost s celým celým problémem tvorby paroží zapřičiňuje právě u těchto jelenů nízkou schopnost tvorby parohu.A k tomu názvu Mnich.Natuto otázku pravil zmíněný:Sám jsem se o to zajímal,zjistil jsem,že jde o termín ryze český a traduje se,že jej vymyslel Pozořický Josef Žalman v přeneseném slova smyslu jako osobu věkem sešlou".Jistě tedy ne mladíci,kteří mají pohlavních hormonů na rozdávání.Víc nevím,asi Ty máš jiné poznatky ale mě to celý život stačilo a nebudu se pídit po možná novějších poznatcíc,v přírodě je vše možně-Zdravím Jirka
30.9.2016 10:11 vložil Erika Doležalová
Ale já přece netvrdím, že přestárlí jeleni nosí kapitální paroží nebo něco podobného :-) Jen jsem zmínila, že si nemyslím, že se právě TĚMTO jelenům říká holec či mnich. A ještě se vrátím k tomu, co jsi napsal, cituji "přestárlý jelen kterému se již netvoří Testosteron,a proto již nevytváří normální paroží". Tady bych byla hodně opatrná s takovým tvrzením, protože produkce testosteronu sice s věkem klesá, ale rozhodně se nezastavuje. Navíc - což jistě víš - vyšší hladina testosteronu způsobuje vytloukání paroží a shazování, nikoli růst :-) Pokud by onen jelen měl toho hormonu tak extrémně málo, s největší pravděpodobností by měl paroží v lýčí.. Vrátíme-li se k mnichům, tam bude příčinou spíš nějaká hormonální porucha či disbalance, nejspíše v souvislosti se somatotropinem jakožto hormonem růstovým...
Ale já přece netvrdím, že přestárlí jeleni nosí kapitální paroží nebo něco podobného :-) Jen jsem zmínila, že si nemyslím, že se právě TĚMTO jelenům říká holec či mnich. A ještě se vrátím k tomu, co jsi napsal, cituji "přestárlý jelen kterému se již netvoří Testosteron,a proto již nevytváří normální paroží". Tady bych byla hodně opatrná s takovým tvrzením, protože produkce testosteronu sice s věkem klesá, ale rozhodně se nezastavuje. Navíc - což jistě víš - vyšší hladina testosteronu způsobuje vytloukání paroží a shazování, nikoli růst :-) Pokud by onen jelen měl toho hormonu tak extrémně málo, s největší pravděpodobností by měl paroží v lýčí.. Vrátíme-li se k mnichům, tam bude příčinou spíš nějaká hormonální porucha či disbalance, nejspíše v souvislosti se somatotropinem jakožto hormonem růstovým...
27.9.2016 21:28 vložil Jiří Lengyel,starší
Eriko,nikdy nebyl popsán jelen 4 letý bez parohů ale již Ferdinand von Raesfeld Pruský vrchní lovčíve své obsáhlé monografii Das RotWid ktrou mám před sebou, již v roce 1920 tento jev u přestárlých jelenů popsal i s vloženou fotografií,náhodou,která se příliš neliší od této.A pokud vím všichni pozdější odborníci na jelení zvěř se na tohoto pána odvolávají.Za celou svoji mysliveckou kariéru jsem neviděl mladého jelena bez paroží ale naopak,viděl jsem několik starých jelenů jelenů téměř bez parohů,byli to jeleni kteří se dožili 18-20 let než stářím uhynuli.....Takového jelena popsal spisovatel Cingroš ve své knize Na lovu v Brdech,než jej stačil obeznat jelen odešel a vícekrát jej nikdo neviděl....Tím jsem k tomu řekl vše co vím..:-))
Eriko,nikdy nebyl popsán jelen 4 letý bez parohů ale již Ferdinand von Raesfeld Pruský vrchní lovčíve své obsáhlé monografii Das RotWid ktrou mám před sebou, již v roce 1920 tento jev u přestárlých jelenů popsal i s vloženou fotografií,náhodou,která se příliš neliší od této.A pokud vím všichni pozdější odborníci na jelení zvěř se na tohoto pána odvolávají.Za celou svoji mysliveckou kariéru jsem neviděl mladého jelena bez paroží ale naopak,viděl jsem několik starých jelenů jelenů téměř bez parohů,byli to jeleni kteří se dožili 18-20 let než stářím uhynuli.....Takového jelena popsal spisovatel Cingroš ve své knize Na lovu v Brdech,než jej stačil obeznat jelen odešel a vícekrát jej nikdo neviděl....Tím jsem k tomu řekl vše co vím..:-))
27.9.2016 18:29 vložil Erika Doležalová
No nevím Jiří, vždy jsem měla za to, že holec (mnich) je takový jelen, který to paroží Prostě nemá. Jako holec je v mysl. mluvě (Rakušan, Šiman, Sekera...) označován jelen, který VŮBEC parohy nenasadil... Tady je vidím :-) (btw holec podle mě vůbec nesouvisí s věkem, klidně to může být jelen třeba čtyřletý..)
No nevím Jiří, vždy jsem měla za to, že holec (mnich) je takový jelen, který to paroží Prostě nemá. Jako holec je v mysl. mluvě (Rakušan, Šiman, Sekera...) označován jelen, který VŮBEC parohy nenasadil... Tady je vidím :-) (btw holec podle mě vůbec nesouvisí s věkem, klidně to může být jelen třeba čtyřletý..)
27.9.2016 09:20 vložil Jiří Lengyel,starší
Eriko,tak co je to Jelen Mnich nebo Holec,jak někteří autoři uvádí?Ano,přestárlý jelen kterému se již netvoří Testosteron,a proto již nevytváří normální paroží,ale,to jak se domnívám,Ty bys měla vědět.....
Eriko,tak co je to Jelen Mnich nebo Holec,jak někteří autoři uvádí?Ano,přestárlý jelen kterému se již netvoří Testosteron,a proto již nevytváří normální paroží,ale,to jak se domnívám,Ty bys měla vědět.....
27.9.2016 08:31 vložil Erika Doležalová
Tak zrovna tenhle bych řekla, že holec není, spíš to vypadá na přestárlého jelena.. Lovu zdar!
Tak zrovna tenhle bych řekla, že holec není, spíš to vypadá na přestárlého jelena.. Lovu zdar!
26.9.2016 15:55 vložil Jiří Lengyel,starší
Tak to je ten pravý "Mnich"!jelen(Pro Mirka Fraňka)
Tak to je ten pravý "Mnich"!jelen(Pro Mirka Fraňka)
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.