ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Říje 2016 Gápel
Říje 2016 Gápel
vloženo: 29.9.2016 16:33
autor: Leoš Lukášek

úlovky (svět)

PL 2015
PL 2015
vloženo: 13.2.2016 07:12
autor: Svatoslav Ščudla

trofeje

Srnec
Srnec
vloženo: 18.7.2015 06:18
autor: Josef Vršan

zvěř v přírodě

V krmelcích si libují
V krmelcích si libují
vloženo: 12.2.2020 09:15
autor: Děda z lesa

zbraně

PRO RADOST.
PRO RADOST.
vloženo: 20.9.2019 02:35
autor: Jaroslav Vlosovský

fotopast

***
***
vloženo: 29.1.2015 07:34
autor: Ladislav Mlynský

myslivecké umění

Rytina
Rytina
vloženo: 5.1.2018 16:03
autor: Jiří Netík
Statistika
  • 233923 fotek (11 dnes)
  • 7984 videí (1 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 8946 inzerátů (1 dnes)
  • 283 diskuzí (0 dnes)
  • 750171 komentářů fotek (28 dnes)
  • 12938 komentářů videí (0 dnes)
  • 3299194 hlasování fotek (142 dnes)
  • 56484 hlasování videí (0 dnes)
  • 37722 registrovaných uživatelů
    0 dnes nových, 16 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

***

vložil: Jaroslav Vlosovský
vloženo: 30.10.2017 00:34
zobrazeno: 2804x
hodnocení: 25 hlasů



Komentáře:

2.11.2017 21:43 vložil Jiří Netík
Radku, super!
31.10.2017 08:13 vložil Jaroslav Vlosovský
Radku děkuji za podrobný komentář.
31.10.2017 06:58 vložil Lesy hory
Radkovi 1+
30.10.2017 18:48 vložil radek netopil
U hájovny zvané Banjaluka (630m) je stále patrná 83m dlouhá překládková rampa, odkud vycházela proti proudu Branné (Klepáčského potoka) úzkorozchodná dráha k Hrázové boudě (Dammbaude, "Dembauda", 840m - v místě soutoku pramenných potoků Branné pod Keprníkem). Spojení s veřejnou železnící zajišťovala normálně rozchodná vlečka o délce 420 m. Výstavba proběhla roku 1889 (nápis v opěrné zdi snesené vlečky asi 50 m za mostem), provoz začal o rok později. Neobvyklý název hájovny pochází z doby, kdy zde byli ubytováni dělníci z Jugoslávie. Trať vedla souběžně s říčkou, minula mlýn "Čerťák" a myslivnu Splav. Než se železnice vnořila do lesnatého údolí pramenné části Branné, nadešla loukami ještě několik stavení - i tady můžeme nalézt hájovnu, původně zvanou Kalinova, nyní U Chromka. Poté se nad drážkou zavřou hluboké lesy. Podobně jako u sesterské úzkokolejky z Františkova i na této trati pod Keprníkem se uplatnila úvrať. Ta začínala v km 3.4, kdy drážka velkým obloukem - dnes už nezachovaným - měnila směr, přecházela říčku a stoupala do jižního svahu Černavy. Ve svahu se dráha větvila, neboť trať v úvrati nebyla kuse ukončena, ale pokračovala jako vedlejší pod Černavu (končila zhruba 70 výškových metrů pod úrovní studánky zvané Dobrá voda), zatímco hlavní trať odbočovala a směřovala ve stráni nad potokem k Hrázové boudě. Z té dodnes zůstaly jen základy a dráha tady byla ve svém km 5,8 ukončena skladištěm dřeva. Původně to takto nemělo být natrvalo, neboť byl již připraven terén pro další pokračování , bohužel nakonec nerealizované. Dnešní hráz, která dala zaniklému stavení název navazuje na starší vodní díla, vzniklá ještě v dobách, kdy se na Branné plavilo dříví.
30.10.2017 18:03 vložil Jindřiška Padalíková
Jednou to bude krásná hájenka!
30.10.2017 13:45 vložil Kanina Lubomír
1*

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.