ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Jelen 2013
Jelen 2013
vloženo: 7.4.2016 07:31
autor: Michal / admin /

úlovky (svět)

Splněný sen.
Splněný sen.
vloženo: 14.9.2015 08:36
autor: Martin Vaculík

trofeje

Moji letošní srnci
Moji letošní srnci
vloženo: 28.8.2012 06:20
autor: Josef Vršan

zvěř v přírodě

ukecaný šéf
ukecaný šéf
vloženo: 6.10.2017 19:25
autor: Rastislav Rejko

zbraně

Rytina na jednušce vlastní výroby, moje práce
Rytina na jednušce vlastní výroby, moje práce
vloženo: 11.2.2020 18:30
autor: Stanislav Satoria

fotopast


''Modelka'' :)
vloženo: 14.9.2012 20:45
autor: Petr Hudeček

myslivecké umění

Jeleň
Jeleň
vloženo: 13.2.2019 16:28
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 233952 fotek (14 dnes)
  • 7984 videí (0 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 8951 inzerátů (7 dnes)
  • 283 diskuzí (0 dnes)
  • 750215 komentářů fotek (32 dnes)
  • 12938 komentářů videí (0 dnes)
  • 3299653 hlasování fotek (149 dnes)
  • 56488 hlasování videí (0 dnes)
  • 37724 registrovaných uživatelů
    2 dnes nových, 10 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

....a takhle zhasl

Lovec jej ráno na rochaništi chybil. Večer se polepšil a daňka na stejném místě ulovil.
vložil: Jiří Křivánek
vloženo: 14.4.2011 00:56
zobrazeno: 5078x
hodnocení: 18 hlasů



Komentáře:

18.4.2011 09:54 vložil Erika Doležalová
A jéje, chlapské ego a ješitnost, no to mě mělo napadnout hned, že pane Donaťák...A jestli ten koment o "vylévání zlosti" měl být jako na mě, tak se laskavě srovnejte, protože jediný, kdo tu neustále do ostatních reje, jste vy.. Jinak pro ostatní, kteří patrně nepochopili - tady nejde o to, že by bylo špatné použít pro stupeň paroží daňka název obsahující vařečku, jistěže to označení vzniklo proto, že připomínalo tento nástroj - jak zmínil pan Lengyel. Ale jde o tu koncovku - tedy nemá být vařečkáŘ, ale vařečkáČ! Zní to sice někomu divně, protože s tím "ř" je to víc zažité, ale je to stejné jako výrazy knoflíkáč, paličkáč (u srnčího - byť se hojně používá paličkář a knoflíkář) nebo lopatáč. Taky se přeci neříká lopatář..
16.4.2011 08:10 vložil michal velecký
Výraz vařečkář je u nás zcela běžný,ale leky nebo rochaniště slyším prvně ovšem rád se přiučím.
15.4.2011 13:04 vložil badger
DeDe, že ty budeš mít problém s ženskýma.
15.4.2011 12:07 vložil Filip Tureček
Výraz vařečkář je podle mě na místě a je používaný mnoha myslivci! A o daňčím říjišti tzv. LEKu jsme se učili již na střední škole, takže je to taky v pořádku. Osobně více ale preferuji výraz říjiště, který je mnohem výstižnější. Lovci i doprovody přeji Lovu zdar!
15.4.2011 11:37 vložil Daniel Donaťák
Jiří, není přece nad chytrou ženskou a už vůbec né v myslivosti. Takové patří opravdu jenom ta vařečka do ruky. :-) No, někteří nedokážou překousnout,že kvůli svému zatvrzelému egu,smazali své fotografie a teď si tady chodí jen vylévat svou zlost a přitom prudit a rozpoutávat nesmyslné diskuze.
15.4.2011 09:48 vložil Jiří Lengyel,starší
Ještě se zastavím u názvu druhého paroží daňka,když to znovu zmínila paní Erika.Hádáte se o hloupost,tedy:Vařečka,nebo veřejčka.Proč myslíte,že naši předkové říkali daňku s druhou hlavou vařečkář,nebylo to proto,že měli na mysli výrobce vařeček,ale,že tento útvar paroží jim připomínal kuchyňský nástroj,nebo chcete-li nádobí.Všichni víme jak tento"nástroj"vypadá,když s ním moc zacházet my muži neumíme,má to logiku,má.Co vám připomíná slovo vařejčka-nic,alespoň mě ne.Neustálým přepisováním učebnic myslivosti došlo k přepisům a my jako praví myslivci budeme používat slovo,které nemá významu.Přete se o věci,které mají význam a ne o prkotiny.Já sám od jakživa nazývám daňka s druhým parožím vařečkář,tak jsem se to v mládí naučil a nejsem sám.
15.4.2011 09:27 vložil Tomio
Rochaniště no to slyším prvně, jelen taky netroubí na troubišti :-) Proč nezůstat u klasického řijiště. naopak vařečkář, stejně jako paličkář se používá na hodně místech naší země. Takže tyto útoky jsou zase jen otázkou toho kdo dokáže lépe přes klávesnici zvednout své ego.
15.4.2011 08:16 vložil Erika Doležalová
Výraz "lek" u nás není běžně užívaný, tuším že to dokonce byla kdysi i jedna z otázek v soutěži čas. Myslivost. Označení "rochaniště" slyším poprvé, ale nezní to špatně :-) A jinak, jak správně zmínil Vojtěch Molnár - označení "vařečkář" je špatně, to by byl výrobce vařeček :-) Je to běžné, jako se u srnců říká knoflíkář (byť je to výrobce knoflíků :-) Už výraz "lopatáČ" jasně napovídá, jaká má být koncovka.. :-)
14.4.2011 20:56 vložil R V
p. Lengyel, já s Vámi souhlasím, a když nevím, tak to prostě zůstane jen u říjiště. Já to napsal, že se mne to hned vybavilo v mysli. Jinak, já třeba vůbec nemám zkušenost s daňkama.
14.4.2011 20:41 vložil Jiří Lengyel,starší
Tak toho prosím Vás nechte,Roberte,raději přijmu název rochaniště,což může mít i logiku,slyšíme tam rochání,to je hezky česky, ale nezlob se nikdo z myslivců nebude používat záhadný novotvar.Raději si hlídejme naši mysliveckou mluvu,má také namále!!
14.4.2011 20:37 vložil Jaroslav Novák
Zaplať Pánu Bohu za fotky uváděné panem Křivánkem.Ostatní bez komentáře,ale prosím vás už se proberte s těma urážkama.Lovcovi a doprovodu Lovu zdar.
14.4.2011 19:50 vložil R V
P. Lengyel, je to vše popsané v článku od oddělení etologie VÚVŽ, Praha - základy etologie s ohledem na chov jelenovitých, napsáno panem Prof.Ing.Luďkem Bartošem,DrSc!!! Dane nejsou to novoty, je to mezinárodní výraz pro malá teritoria, která, jak známo, daněk vytváří. A tohle mne už učili i při zkouškách pro myslivecké hospodáře.
14.4.2011 19:47 vložil Daniel Donaťák
Ty jsi mě také pobavil,protože od takového, co pomalu v životě ještě ani daňka neviděl,si nechám rád poradit. :-)
14.4.2011 19:38 vložil Vojtěch Molnár
No tak ted jsi mě pobavil :-) Ty tu chceš kázat o myslivecké mluvě a přitom používáš výraz " vařečkář" no myslím že je to přesně to samé, jako s tvými chybami v pravopise na které tak rád poukazuješ u druhých
14.4.2011 19:25 vložil Daniel Donaťák
Roberte,LEKY se to jmenuje možná v Maďarsku,ale tady jsem to nikdy neslyšel, ani nečetl. Jestli,tak rejdiště. Ale přiznávám, že můžu mít "mezery". Hlavně bych byl nerad,aby jsme vytvářeli novou mysliveckou mluvu. To už tady můžeme hned používat,uši,oči atd. Takovým jako je Vojtěch Molnár to stejně nic neříká,tak na něj nebudu raději ani reagovat. Více mě zaráží,že nikdo nezareagoval na tu mufloní zvěř,kterou jsem také zmínil.
14.4.2011 19:03 vložil Jiří Lengyel,starší
Samozřejmě,všichni se rádi podíváme na fotky pana Křivánka,ale domnívám se,že D.D.neudělal nic špatného,pokud vidím,jen se slušně zeptal.I já se přiznávám,že tento výraz slyším(vidím)také prvně,tak to Vojtěchu nepřeháněj.Ale co mě úplně udivilo,že dančí říjiště se nazývá LEKY.Kde jste to pane Voith vzal,rád se přiučím...
14.4.2011 18:15 vložil Petr Fruhauf
Pěkné foto, souhlasím s pány!!
14.4.2011 18:14 vložil Václav Navrátil
Oprava: s
14.4.2011 18:13 vložil Václav Navrátil
Lovu zdar!Je to pěkný daněk.Souhlasím z Vojtou.
14.4.2011 18:00 vložil Vojtěch Molnár
Pane Křivánku, nenechte si prosím znepříjemnit vkládání Vaších skvělých fotografií neustálými štourali typu DD. Díky Vám si každý hned udělá obrázek o bodové hodnotě trofeje. Těším se na další foto s pozdravem Myslivosti Zdar!
14.4.2011 17:42 vložil R V
Dane, říjiště u dančí zvěře se nazývá LEKY!!!
14.4.2011 08:35 vložil Daniel Donaťák
Promiňte pane Křivánek,ale výraz "rochaniště" je alespoň pro mne nový. U nás máme jen říjiště a je jedno, jestli se jedná o vysokou, nebo dančí,popř.sičí a mufloní zvěř. To by potom musel mít jelen "troubiště" :-) ( Hledal jsem i v literatůře,ale nikde nic)

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.