ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Ešte iný pohľad...
Ešte iný pohľad...
vloženo: 10.7.2020 11:27
autor: Miloš Bukoven

úlovky (svět)

Jelen
Jelen
vloženo: 15.9.2015 12:34
autor: Radim Hlaváček

trofeje

Srnec k padesátce...
Srnec k padesátce...
vloženo: 28.6.2014 00:23
autor: František Mlčoch

zvěř v přírodě

Sele
Sele
vloženo: 1.6.2016 08:30
autor: Děda z lesa

zbraně

Výroba celého nového kohoutu s hlavou kozorožce, moje práce.
Výroba celého nového kohoutu s hlavou kozorožce, moje práce.
vloženo: 27.9.2019 20:23
autor: Stanislav Satoria

fotopast

hlad,je hlad !
hlad,je hlad !
vloženo: 26.12.2019 11:29
autor: pali1

myslivecké umění

Pod lonsku urodu srncu
Pod lonsku urodu srncu
vloženo: 29.1.2018 07:12
autor: martin pavka
Statistika
  • 233722 fotek (0 dnes)
  • 7975 videí (0 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 8928 inzerátů (0 dnes)
  • 283 diskuzí (0 dnes)
  • 749819 komentářů fotek (1 dnes)
  • 12938 komentářů videí (0 dnes)
  • 3297417 hlasování fotek (3 dnes)
  • 56473 hlasování videí (0 dnes)
  • 37699 registrovaných uživatelů
    0 dnes nových, 1 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Jenom jsem šel cvičit fenu .....


Dneska brzy ráno jsem ulovil obeznaneho srnce a po kávě jsem v chatě přemýšlel, co s nacatym ranem v lese.

Nasadil jsem barvarce úzký kožený obojek na soulani, kulovnici jsem vyměnil za kulobrok a vyrazili jsme trénovat.
Nejprve jsme nasoulali samotnou srnu u slaniska, klid před zvěří byl v pořádku.
Po dalším soulani jsme se priblizili k srne se srncem na délku tak 20 metrů. Klečel jsem vedle fenky, která v sedu uprene pozorovala zvěř. Shodou okolností to byl nerovný sesterak, kterého se pokouším ulovit už dva roky. Trofej má stále totožnou ....
Protože jsem dnes již jednoho srnce ulovil, chtěl jsem jenom cvičit. Namířil jsem do straně po mé pravé ruce a vystřelil. Fena na odskakujici zvěř po rane reagovala vyrazením za zvěří. Strhl jsem ji zpět a opět posadil. Byla jak struna. Zvedl jsem oči a zjistil, že srna odskočila do mlaziny, ale srnec pouze jistil na druhou stranu řeky, odkud se ze skal vracela ozvěna.
Fena seděla jak přikována a sledovala jak srnec značkuje teritorium na borovici. Pomalu jsem prebil kulobrok a v duchu si říkal, že tady přeci nebudu podruhé střílet do svahu a další dva roky ho zase neuvidím ...
Po druhé rane již fenka zůstala naprosto v klidu, srnec značil zásah a zalehl v otevřené bučině mimo její dohled. Počkal jsem pár minut, odvedl jsem fenku na odložení, aby se vůbec k srnci nedostala a teprve poté jsem se vrátil vzdát kusu myslivecké pocty.

6 nebo 7 let, obeznan 2018, kdy už byl lovný, ale nedokázal jsem ho nasoulat, 30-06 Springfield.

Lovu Zdar!
vložil: radek snabl
vloženo: 1.5.2020 08:44
zobrazeno: 8009x
hodnocení: 7 hlasů



Komentáře:

13.5.2020 16:53 vložil Josef Vyskočil
Lovu zdar. Ač s lovem koloucha v březnu taky nesouhlasím, s tímto srncem nemám problém, můžete mě prosím někdo říct v čem jsou parůžky nevyzrálé pokud dobře vidím tak srnec je zcela vytlučen a důvod lovu byl taky uveden tak proč ta nepřejícnost z některých z Vás to úplně září no a že je nepřebarven na maso to vliv nemá akorát se musí zvěřina více očistit.
4.5.2020 11:34 vložil Zdeněk Auerswald
Slyšel jsem od jednoho starého zkušeného myslivce " srnec při lovu musí být jak pomeranč a parůžky pěkně vyzrálé" (já bych takové parůžky co jsou na fotografii na stěnu nechtěl)
3.5.2020 19:50 vložil Martin Jemelka
Dakslkopove, promiň, zkomolil jsem ti omylem jméno...
3.5.2020 17:38 vložil Martin Jemelka
Oba pánové, jak Ron, tak dalskopov, mají ve svých příspěvcích obrovský kus pravdy!
3.5.2020 12:59 vložil michal velecký
Lovu zdar!
3.5.2020 12:49 vložil dakslkopov
Určitě jsme si již dříve tykali a tak mužem i nadále pokračovat.I nadále prezentuji a propaguji myslivecké tradice,mysliveckou mluvu,i když musím přiznat,že i já, postrach všech lovudíkařů jsem si snad v roztržitosti či snad v čemkoliv jiném dal úlomek na levou stranu.Ale to jsem odbočil.Chci ti odpovědět na otázku,co mi ČMMJ udělalo.Bohatě postačí,že když jsem chtěl být pojištěn u jiné pojišťovny a přesto zůstat členem jako předešlých čtyřicet let,nebylo mi to umožněno.Důvod - nepsaná podmínka.Ovšem pouze pro nás řadové členy.Zaměstnanci LĆR a VLS mají pojištění placené zaměstnavatelem a ne u pojišťovny, která je pro plebejce v podmínce.A přitom zastávají funkce předsedů komisí,vyučují myslivost a jsou ve všech funkcích kde je jen možné být.Nemusí to být ani dobrý myslivec,nemusí ani používat správně mysliveckou mluvu a ani tradice.Šanci nedostanou ani mladí kluci kolem třiceti let, kteří mají vyšší myslivecké zkoušky,jsou to lesníci u soukromých firem, kteří tyto zkoušky mají,ale bohužel.Funkcí se drží lidé, kteří při přednášce i usnou,ale je tam.To je velká ostuda,já se s tím nebudu ztotožňovat a proto jsem z ČMMJ odešel.Buď všichni a nebo nikdo.Nebudu se zde holedbat a mlátit v prsa co jsem pro myslivost udělal.Nejsem jako ostatní a ani nebudu.Divíme se ,že mladí nevodí psy a nebo mají psy bez PP? Kdo jim ukázal a řekl co je správně? Kdo jim pomohl a při prvních zkouškách přimhouřil oko u nějaké té chyby a nekasal si na nich triko?? Já se jim nedivím,je to tak ,jak to oni vidí ...Je toho víc,co mám na srdci,ale zjistil jsem,že hlavou zeď neprorazím.Kázat pít vodu a pak lemtat plným douškem víno se mi opravdu nechce.A tak Rone,to je asi vše....
3.5.2020 12:19 vložil Ron Gordon
Pane Dakslkopov, já Vám mohu upřímně říct, že proti změnám doby lovu jsem nečinil nic, protože zákon jen něco umožňuje, nikoliv přikazuje. Loví se na základě vydané povolenky lovu a tu zpravidla vydává myslivecký hospodář. Takže kde vládne zdravý rozum a myslivecký cit žádný problém není, tam kde je lidská nenažranost a lovectví či újednictví je opora v zákonu. Velice mně u Vás udivuje, že jako mentor tradic myslivosti jen lehce komentujete- je možno, tak proč nelovit. Ono víte, to čím se zde pan Snábl soustavně prezentuje nepotřebuje komentáře - jednou loví koloucha v březnu pro maso jindy prvního května 2020 loví srnce obeznaného v roce 2018 a tak by se dalo dlouze odkazovat v jeho myslivecké latině. Nevím co Vám osobně udělala ČMMJ, že i při této diskusi do ni musíte kopnout.
2.5.2020 18:33 vložil Martin Jemelka
Tenhle srnec, jak píše dalskopov, by chov opravdu neobohatil, na druhou stranu, kdyby se ho Radkovi pro obtížnost později odlovit nepovedlo, chov by tím rozhodně taky nedegradoval....Proti gustu, žádný dišputát!
2.5.2020 11:36 vložil dakslkopov
A ještě bych dodal,že tenhle srnec by určitě mnoho neobohatil ( chov).V uvozovkách proto,že když si prohlédnu zde prezentované srnce za cca poslední dva roky,o chovu se v mnoha případech hovořit nedá.
2.5.2020 11:22 vložil dakslkopov
Co jste udělali proto,aby nebyla doba lovu posunuta??Je to tak jak to je a pokud je to možné,proč nelovit.Nic s tím nikdo nedělá a ani dělat nebude.A ČMMJ už vůbec ne.Ty se válí u koryta za už Vaše peníze a žijí si svůj živit.Radek lovil dle zákona.Jediná jeho chyba byla,že se zde pochlubil.Věřím pevně,že kdyby sem dal fotku jeden se zde opěvovaných Guru,přání k úspěšnému lovu by nebralo konce.Radku,přeji ti k úspěšnému lovu upřímné lovu zdar!!!Obzvlášť proto,že vím jak lovíš a za jakých podmínek a kde.
2.5.2020 11:17 vložil Radek Novotný
Holt hladovost po trofeji je větší než trpělivost si srnce "vychodit", barva paroží žádna absolutně nechápu jak někdo z takové trofeje může mít radost, aspon kdybyste ty srnce nechávali přebarvit
1.5.2020 22:53 vložil Jiří Stránský
Lovu zdar!
1.5.2020 22:37 vložil Svatopluk Schacherl
Plně souhlasím s p. Černým. Dle mého názoru posunutí doby lovu u veškeré zvěře je hloupost.1. Května není zvěř přebarvená a srnci nejsou vytlučení a paroží není vybarvené a o vysoké zvěři ani nemluvím. No za nějaký čas nebude v lese ani chlup. Ale pro lovce Lovu zdar.
1.5.2020 21:54 vložil Ron Gordon
Aničko, asi jsi nepozorná, já by řek, že druhý a vůbec to nehodlám komentovat.
1.5.2020 21:18 vložil Zdeněk Urban
Plný souhlas s panem Havranem. Pokud si srnce neumíš najít a ulovit třeba i v buřeni, tak neumíš lovit. Co ho třeba v říji vylakat vaničkou??? Trofej sotva vytlucena, bez barvy,....
1.5.2020 18:20 vložil Lubomír Černý
No nevím co by mě donutilo v tuto dobu zmáčknout na srnce.Všechno má svůj čas.Na mě bylo brzy i v půlce května.Osobně nechápu,k čemu bylo posunutí doby odstřelu dobré.
1.5.2020 14:32 vložil Jiří Švec
Admin by si měl opravit doby lovu, již dávno platí nové doby lovu.
1.5.2020 12:14 vložil radek snabl
Františku, máš samozřejmě pravdu. Ale já ho nemám šanci ulovit v létě, zkoušel jsem to dva roky a hasivka tam má 2 metry, k tomu maliník. Jediná šance brzy na jaře, bohužel ....
1.5.2020 10:59 vložil Milan Jirmann
LOVU ZDAR!!!
1.5.2020 09:55 vložil Martin Jemelka
Když se to někomu líbí, co na to říct? Radši jen...LOVU ZDAR!
1.5.2020 09:20 vložil Jiří Malý
Lovu zdar Radku trochu souhlas s panem Havranem,ale chápu v lese se loví hůř než na poli a vegetace půjde po deštích rychle nahoru,ale za mě jak velí tradice jeden trofejový kus za den zapálit mu svíčku posedět užít si ty okamžiky po úspěšném lovu za týden by si ho tam asi ještě ulovil také.
1.5.2020 09:09 vložil František Havran
Jí ti Radku nechci kazit radost. Ale zodpověz mi prosím jednu otázku - to se ti ty sotvavytlučené a nevybarvené trofeje líbí? "posunutí" doby lovu jsme měli využít k lovu jedniček, které zachvilku zmizí, protože je odbijou teritoriální srnci. Já ti to neberu. Může se to. Nic proti ničemu. Ale zrovna u II. a III. VT....

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.