ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Lov karpatského jelena
Lov karpatského jelena
vloženo: 27.9.2016 16:00
autor: mirojevo

úlovky (svět)

Dnes ráno " LOVU ZDAR "
Dnes ráno " LOVU ZDAR "
vloženo: 24.4.2019 10:42
autor: Michal / admin /

trofeje

Trofej jelena z úlovků
Trofej jelena z úlovků
vloženo: 24.11.2016 13:52
autor: Ondřej Tomek

zvěř v přírodě

...pozor !
...pozor !
vloženo: 4.6.2013 17:23
autor: Vít Hlavica

zbraně

Nůž vyrobený tátovi k narozeninám
Nůž vyrobený tátovi k narozeninám
vloženo: 22.7.2015 15:57
autor: Milan Stýblo

fotopast

...
...
vloženo: 29.3.2018 12:51
autor: Miroslav Svoboda

myslivecké umění

.F.
.F.
vloženo: 21.1.2013 17:19
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 233609 fotek (14 dnes)
  • 7966 videí (0 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 8916 inzerátů (3 dnes)
  • 282 diskuzí (0 dnes)
  • 749572 komentářů fotek (35 dnes)
  • 12936 komentářů videí (1 dnes)
  • 3296228 hlasování fotek (158 dnes)
  • 56461 hlasování videí (0 dnes)
  • 37683 registrovaných uživatelů
    1 dnes nových, 12 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Srnec z obilí

Na 270m v obilí, ze kterého mu koukala jen hlava a krk, ale Remington 700 XHR .300 Win Mag se střelou Hornady Interbond 180 gr. byl přesný jako obvykle ...
vložil: Jaroslav Novák
vloženo: 24.8.2011 17:35
zobrazeno: 6075x
hodnocení: 0 hlasů



Komentáře:

1.9.2011 12:58 vložil Miloš
Skutečně dobrá rána, ale bohužel lovu zdar Vám nepopřeji, protože jste ho neulovil jen jste povzbudil své ego střelbou na živý terč.
31.8.2011 10:42 vložil Jiří Lengyel,starší
Pro pana Josefa Nováka-1**:-)
31.8.2011 07:02 vložil františek balák
dobra myslivecka latina k srnci lovu zdar a ta zbran na safari tak akorat
31.8.2011 07:01 vložil františek balák
dobra myslivecka latina k srnci lovu zdar a ta zbran na safari tak akorat
31.8.2011 07:01 vložil františek balák
dobra myslivecka latina k srnci lovu zdar a ta zbran na safari tak akorat
30.8.2011 12:24 vložil Jaroslav Novák
Pane Donaťáku, prosím Vás a do kolika metrů bych si tedy mohl v obilí být jist perfektní ranou? Rád se přiučím. A když už jsem u toho, prosím ještě o výklad Vaší věty: "Ten srnec se nedal jinak střelit a už toto byl hazard". Existuje snad nějaké nebezpečí od zvěře, která se nedá střelit? Dost jsem nad tou Vaší větou přemýšlel, ale stále se mi nedaří odhalit její smysl. Předem velice děkuji za výklad.
29.8.2011 22:44 vložil tomas baca
za mě nemyslivecká rána ,maskáčové oblečení což je vidět i na profilové fotce a k tomu maskovaná i flinta.. 3-
29.8.2011 21:35 vložil Josef Novák
Lovu, tak to jsi dobrý. Já lovím max na 200m, a v noci s NV na 180m,.
28.8.2011 21:44 vložil Daniel Donaťák
Přesně tak. Ten srnec se nedal jinak střelit a už toto byl hazard. A na 270 metrů v obilí, pefektním zásahem nemůžeš být nikdy jist. Jak jsem již psal,stačilo jedno stéblo,a tvůj perfektní zásah byl v prd..i. Ale možná že tam láduješ řízené střely,které se stéblům vyhnou a nebo si to stále nedovedeš uvědomit. Ale jak se říká,"jistota je kulomet"!
28.8.2011 13:14 vložil Jaroslav Novák
Souhlasím s p. Lengyelem. Jen, aby to nezapadlo, to vše dělám právě proto, aby zvěr netrpěla. Ti, kteří mě znají ví, že hodně "váhám", a když si "nejsem jist" perfektním zásahem nezmáčnu. Pane Vilšerovi dlužím odpověď, sekáč je střelen na čístou komoru. Byl našoulán v noci na strništi a uloven cca na 70-80m střelou Remington AccuTip 180 gr. Na fotce je strana vstřelu, proto nebarví. Podívám se, jestli neexistuje ještě nějaké s barvou a případně sem umístním. Na krk střílím nerad, ale ten srnec se v tom lánu nedal jinak.
28.8.2011 12:55 vložil Jiří Lengyel,starší
Přecetl jsem si pozorně článek pana Nováka,přiznám se,že smíšenými pocity.Uznávám,že autor je jako balistik na výši.Nestačím se však divit,co dnes je třeba k tomu,abychom mohli"zastřelit" srnce,nechci znovu opakovat co všechno,to si již všichni přečetli.Rád se podívám na fotografie ulovené zvěře,umocněné ještě mnohdy tím,že přečteme,mnohdy třeba neuměle,autentický zážitek z lovu ještě plný emocí.U autora jsme se dočetli,druh zbraně,ráži,použité střelivo,vzdálenost a pomocí dálkoměru nalezení střeleného srnce.Kdysi,ještě za Mysliveckého svazu jsem závodně střílel kulí,pamatuji se,že na normalizovaném terči,byla na krku v uzounkém pásku ,kde na zvěři prochází páteř-byla 1.okolo,nahoře i dole-0.Na terči to bylo jedno,střelec přišel o body,ale u zvěře...Mám rád lovecké zbraně,již tím,že se liší od zbraní vojenských,které jsou určeny k jinému účelu,Nejenom tím,lovecká zbraň je hezká,nejenom"železo",ale i pažba z pěkného dřeva,proto mě ty plasty nikdy nenadchly,vím,je to věc vkusu.Domnívám se,že lovecká zbraň nemůže být jen nástrojem k zastřelení.Vždyť zvěř,která zůstává od pradávna stále stejná,to nemá vůbec lehké,její smysly,které ji pomáhaly přežít,jí dnes nestačí pokud ji "střílet" na čím dál větší vzdálenosti.Prosím,nedělejme si ze zvěře živé terče,ty všechny dálkoměry,balistické věžičky a počítače,si nechme na střelnici,tam si můžeme dokazovat své střelecké umění.Vždyť lov,myslivecký lov,není jen o tom něco zastřelit.Nakonec,napsal jsem jen svůj názor,možná nejen svůj.....
28.8.2011 09:04 vložil Jaroslav Novák
Reakce na příspěvek p. Donaťáka: Dobrý den, camo pažba mi zcela vyhovuje v účelům, ke kterým tuto kulovnici používám a kdybych sehnal i vhodný camo puškohled, asi bych neváhal. Jinak, abych učinil zadost spekulacím a dohadům, puška je osazena puškohledem Leupold VX-3 4,5-14x50 Long Range Illum. Recticle a považuji ho pro daný účel za více, než vhodný, jak ostatně již sám název může napovídat. Pro úplnost uvádím, že ho lze osadit balistickou věžičkou, a to i dodatečně, já ji ale nepoužívám. Puškohled je to zcela jiné třídy, než např. výrobky Bushnell a myslím, že i Nikon. Přestože i jeden opravdu renomovaný výrobce má ve své produkci puškohled s integrovaným dálkoměrem, nepovažuji tuto koncepci pro praktickou střelbu za ani trochu vhodnou, neboť dle mého zbytečně zvyšuje váhu celého kompletu, jeho objem a u méně zdatných výrobců také zásadním způsobem zhoršuje optické vlastnosti puškohledu, zejm. světelnost. Osobně používám dalekohled Zeiss 10x56 T RF s integrovaným dálkoměrem a zjednodušeným balistickým počítačem, když tuto koncepci považuji za mnohem vhodnější. V návaznosti na výše uvedené proto zdůrazňuji, že dálka k cíli byla změřena tímto zařízením, když nevím kam p. Donaťák přesně mířil tou pasáží jeho příspěvku, ve které popisuje jeho zkoušení loveckých průvodců z odhadů vzdálenosti, když jinak považuji jeho závěry z výsledků těchto „zkoušek“ za pravděpodobné. Co se polemiky v části o „stovkách či tisících překážek v cestě kuličce“ p. Donaťáka týče, pak k tomu uvádím, že je evidentně zcela lichá a ničím nepodložená, neb je zřejmé, že střele, zcela v souladu s předpokladem a zralou úvahou střelce, v dráze letu nic nebránilo. A samotná fotografie? Jistě, mohla být pořízena ve stylu „loveckého zátiší“. Takto pořizované fotografie jsou klasické a povětšinou velice pěkné. Já jsem však povahou „naturalista“ nebo spíš „dokumentarista“ a dávám přednost zachycení úlovku v podobě, jak jsem ho sám viděl, ve stavu, jak se věc skutečně udála, bez dodatečných úprav a aranžování. Ulovený srnec následně dostal poslední hryz, zde je však zachycen bezprostředně po ulovení a v obilí, kde široko daleko žádný hryz nebyl. Zároveň bylo nezbytné před pořízením posledního hryzu věnovat uprostřed lánu plnou koncentraci udržení správného směru k místu úlovku, kde přesně změřená vzdálenost k cíli mi byla nejdůležitějším vodítkem k úspěšnému dohledání zhaslého kusu.
28.8.2011 08:47 vložil Pavel Sedlický
pane Paličko,bohužel jen myslíte,ale nevíte:-)
27.8.2011 20:49 vložil Tomáš Palička
Myslím,že oba dva pánové to někam dotáhli narozdíl od vás pane Sedlický.Vypadá to tak,že tady někdo sežral Šalomounovo h....,ale p.Vilšer to určitě není.K srnci Lovu zdar! U nás na takového ročka nikdo nezmáčkne a hlavně ne po loňské zimě průběrný je u nás do 8cm.
27.8.2011 16:28 vložil Pavel Sedlický
Pane Vilšere a pane Hušku,chápu,že už nevíte kudy kam a tak to zkoušíte ze všech stran,ale opět jste ničím nepřekvapili.Tahat sem stále SLŠ,nebo ostatní kolegy a odvracet pozornost od tématu...s Vámi to je na dlouho a na nesmyslné plky nemám opravdu tolik času jako Vy. Takže se hlavně opírejte jeden o druhého a určitě to jednou daleko ,,společně dotáhnete":-)PS: a až budete zde někomu něco zase vnucovat,zjistěte si jak to opravdu je,ať se tady dál neztrapňujete.Užíte si zbytek života,zde na mysl portálu,já mám lepší záležitosti, o kterých se Vám jen zdá,pa,pa
27.8.2011 10:01 vložil Jakub Hušek
Pane Sedlický, to by mě zajímalo, koho považujete za zkušeného kolegu, od kterého si necháte VY poradit? Připadá mi, že byste snad poslal do háje i profesora Hromase - ne?
27.8.2011 08:48 vložil jiří janek
Za mojich mladejch let bejvala myslivecká vzdálenost do sta metrů,teď už se střílí na třista a za takovích dvacet let ? lechce lafetovaná odstřelovačka ,počítačem řízená korekce -nečekaně,na kilometr, se předemnou vynořil bulkař málem sem do něj runcnul,rána sedla , upálil jsem mu palici od krku.
27.8.2011 08:32 vložil PRÁŠIL FRANTIŠEK
P Sedlický:také přeji pěkný víkend.
26.8.2011 21:33 vložil Pavel Sedlický
Pane Prášile,teď jste právě ukázal,co je ve Vás.Bohužel nic.Ale naštěstí mám na starosti příjemnější věci,než číst ty Vaše plky.Ale klidně pokračujte,možná je to pro někoho úsměvné,pro mě spíše smutné.Pěkný víkend
26.8.2011 17:35 vložil PRÁŠIL FRANTIŠEK
P.Sedlický:Myslivecká vzdálenost pro Vás:Je když se dobře ohnete do předu a někdo Vás celou botou kopne do prdele to je myslivecká vdálenost!Jste trapnej a jen poukazujete na to jak nemorální chování poukazujete i na ostatní kolegové!Pokud něco nevim,tak neotravuji ostatní!Nazdar
26.8.2011 16:36 vložil Pavel Sedlický
Pane Prášile,děkuji Vám,že jste opět neodpověděl na věc,na kterou jsem se Vás tázal již po druhé.Pokud něco tvrdím,měl bych na to mít jasné argumenty.Je vidět,že o tom moc nevíte.Proti Praze nic nemám,ale nepocházím z Prahy.Rejpal nejsem,jen hájím kolegu,který neudělal nic zlého.Namachrovaný tady jsou určitě jiní,ale chápu,že už nevíte kudy kam.
26.8.2011 16:08 vložil PRÁŠIL FRANTIŠEK
Pro pana D. Dontáka:moc rád jsem Vás neměl,ale po tomhle románku co jste napsal,tak máte úplnou pravdu a konečně zapadáte k nám!K panu Sedlickému jen to:rejpalů je tu až dost a namachrovaných taky dost.Co si děláte v Praze to je vaš věc!ing.
26.8.2011 14:28 vložil Pavel Sedlický
Pane Vilšere,Vy jste učitel všech myslivců,zajímavé,že Vás skoro nikdo nebere:-)zamotáváte se do toku svých myšlenek,až je z toho zase další blábol a sám si proti řečíte,když jste psal,že nebudete ztrácet čas..nějak se Vám to nedaří:-)naštěstí Vás nemusím poslouchat,takže se zpět držet určitě nebudu,nemusíte mít o mě takovou péči,ani o to nestojím.Za Vševěda se rozhdně nepovažuji,rád si nechám poradit,ale od zkušeného kolegy a ne od rádoby myslivce jako jste Vy.
26.8.2011 12:57 vložil Pavel Sedlický
Pane Vilšere,v dnešní době jde o mnohem větší strach stát na společné akci vedle starších myslivců,než vedla začínajícího kolegy. To,že si myslíte,že jste starší,neznamená,že jste spasil svět,ba naopak.Z toho se už nevymluvíte,ohledně hajných.Zajímavé, ztráta času,ale ztrácíte ho stejně neustále.A zklamu Vás v roce 1980 jsem na světě už byl a ne jeden rok:-) nejste tak dobrý jak si myslíte a zde prezentujete,rádoby chytrými bludy:-)hovno,papu,hm,Vy jste asi velký intelektuál...pobavil jste mě,děkuji
26.8.2011 10:34 vložil Pavel Sedlický
Pane Vilšere,Vy jste borec Vy jste na to přišel,konečně,samozřejmě,že jsem z Ezopovy bajky:-)a nejen z ní.Jinak Vás asi zklamu,hajného nedělám a nechápu Vaše vyjádření o hajných,že jste je používal jako pomocný personál atd.Mohl by jste se zde dostat do křížku s některými kolegy,kteří toto zaměstnání provozují.Snažíte se z nich udělat poskoky,ale myslím,že leckterému hajnému nesaháte ani po paty,pokud si troufnete toto sdělit na veřejný mysl portál.To svědčí za vše. Jinak jestli flinta byla nebo nebyla levná,to musíte směrovat na pana Nováka a ne na mne.Za mne bych Vám napsal,že pokud se tak vyznáte,tak vše víte i za kolik byla koupená.Plastové pažby jsou hlavně praktické a na společný lov by si ji kolega myslím nevzal. Na druhou stranu,to může být každému úplně jedno.Většina věcí které k nám přišly jsou ze západu a nepřijde nám na tom nic divného.Pořád lepší tato flinta,než džíny na honě.
26.8.2011 08:04 vložil Ivo Opravil
Ó braň se Česká myslivosti,..........
25.8.2011 22:01 vložil Daniel Donaťák
Nezapojoval jsem se do diskuze k fotkám kolegy Nováka,ale zase mi to nedalo a napíšu alespoň svůj vlastní názor. Hned ze začátku musím napsat,že nepíšu ze žádné závisti,protože střílet umím také (jakž,takž) a co se vybavení týče,tak si myslím, že jsem možná o krůček v předu,než kolega Novák. Nejdříve tedy k výbavě. Co se zbraně týče,může být opravdu přesná,i když já těm "amíkům" neholduji. Co mi však jako "evropskému" lovci nesedí,to je ta pažba v provedení camo. Sám lovím s plastovou pažbou a jsem s ní nadmíru spokojen. Takže né materiál,ale jeho provedení. Dále je puškohled. Podle fotky soudím, že se jedná ,buď o Buschnell,nebo nějakého japonce (Nikon) popř. Leupold. Nechci říct že tyto puškohledy jsou ke střelbě na větší vzálenosti špatné,ale existují mnohém lepší,s balistickýma věžičkama,dálkoměrem atd. Proč to vlastně píšu? Píšu to proto,že se tady někdo oháněl tím,že druhý nemá na takovou výbavu i když tato není sama o sobě také nic moc. Teď bych chtěl přejít ke vzdálenosti,na kterou kolega Novák střílel. Jsem toho názoru,že mnoho uživatelů tohoto webu. vůbec neví, kolik je 270 metrů a vždy se dobře pobavím,když někdo ke svému úlovku napíše,uloven např.na 140 metrů a ve skutečnosti to může být jen 80. Vždy když lovím poplatkově,zkouším své doprovody z odhadu vzdálenosti. Můžu s naprostou jistotou říct,že jen jeden z mnoha,měl opravdu velmi dobrý odhad. U ostatních byly diference mezi 30 až pomalu 80 metry. Záleželo také o jakou vzdálenost se jednalo.Ale abych se vrátil,k těm 270 metrům. Jistě není problém (pro dobrého střelce) zastřelit zvěř např. srnce,na tuto vzdálenost,ale zastřelit srnce který stojí v obilí a ještě na krk,tak to už je pro mne vyložený hazart! Kolegovi Novákovi asi není známo,jak se chová střela na tuto vzdálenost a stačilo jedno stéblo a kulička nemusela doleťet ani na vzdálenost 200 metrů. Abych to zdůraznil,nejedná se mi ani tak o bezpečnou střelbu,jak o to,že to byla střelba,buď to vyjde, nebo né. Kuličce totiž v její dráze letu,stály stovky,možná i tisíce překážek a každý z nás snad dobře ví,kolik je v obilí tomu sncovi toho krku vidět. Prostě hazart na druhou. Sám mám radost z "dobře posazené rány" na větší vzdálenost,ale toto opravdu nemá s lovectvím nic společného a kolega Novák, není sám k sobě soudný. Také mne dost baví, to lízání zadního otvoru,příspěvky typu "kamarád stříli na 300 díru v díře". Ano na střelnici ano,kde jsou pro to podmínky,kde si člověk posadí pořádně zbraň,vydýchá a prostě má na všechno čas. Nevím z jakého zařízení střílel kolega Novák,ale myslím, že z nástřelné stolice určitě né. Dále pak ke "čtení zvěře" na tuto vzdálenost. Jsem přesvědčen,že se dá dalekohledem se 100% jistotou poznat, že se jedná o srnce "špičáka". Ale to je tak asi vše. Již při trochu horší viditelnosti klame výška paroží,popř i tvar.(Viz foto) O čtení v obilí,se raději zmiňovat nebudu,to ať si udělá obrázek každý sám. (Nemyslím tím jen paroží) Poslední co mi leží na srdci,je presentace úlovku. Srnec ležíci v tratolišti barvy,bez jakékoliv pocty,hlavně když tam leží zbraň. Abych vyloučil další možnost k nějakému "kontru" musím napsat,že mi je jasné,že snímek je pořízen jistě bezprostředně po ulovení,ale v tom případě, tam ta zbraň neměla co dělat. Pro chytráky,kteří mi budou chtít hned vyčíst, že své úlovky fotím také se zbraněmi, chci zdůraznit,že ano,ale snímek je vždy po ošetření zvěře a zdání patřičné pocty svému úlovku. Takže fotky jsou foceny v duchu "loveckého zátiší",což tady se o tom nedá ani pomyslet. I když se kolega Novák opravdu vyjadřuje slušně,přesto to není "moje parketa" a v tomto případě se zdržím jakéhokoliv hodnocení. Lovu zdar!
25.8.2011 21:08 vložil Pavel Sedlický
Pane Prášile,jak jste na to přišel,že se tady chlubím SLŠ,to by mě tedy zajímalo. A neodvracejte pozornost od mého dotazu.Ptal jsem se Vás,která vzdálenost je myslivecká a proč,kde je to uvedeno?Děkuji
25.8.2011 20:21 vložil PRÁŠIL FRANTIŠEK
Pro pana Sedlického.To že jste dělal SLŠ,tak tím bych se vůbec nechlubil co znamená myslivecká vzdálenost.
25.8.2011 19:53 vložil Jiří Břeň
Koukám že se tu sešla parta "komerčních" lovců jen tak dál !!

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.